سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۱۱۲ هزار نفر معادل بیش از ۲۰ درصد از سالمندان این استان واکسن کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۶۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 25 May 2021

آرش نجیمی افزود: حدود ۱۰ درصد جمعیت استان اصفهان از گروه سالمندان بالای ۶۵ سال هستند و در زمان حاضر واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۶۰ درصد از جمعیت ۸۰ سال به بالای استان اصفهان علیه کرونا واکسیناسیون شدند، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد جاری جمعیت غالب سالمندان استان واکسن کرونا را دریافت کنند.

نجیمی با بیان اینکه سالمندان از گروه‌های پر خطر کرونا هستند و احتمال مرگ و میر در بین آنها زیاد است، تصریح کرد: با واکسیناسیون این گروه سنی آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نیز کاهش می‌یابد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ از چهار برند اسپوتنیک، آسترازنیکا، بهارات و سینوفارم به این دانشگاه تحویل شده است، گفت: تاکنون بیش از ۱۹۳ هزار نفر یک دوز و ۲۶ هزار نفر ۲ دوز از این واکسن‌ها را دریافت کردند.

وی ادامه داد: این افراد شامل ۵۰ هزار نفر کادر بهداشت و درمان، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در خانه‌های سالمندان،۱۲ هزار نفر از مبتلایان به بیماری‌های خاص و ۱۱۲ هزار نفر از سالمندان استان اصفهان هستند.

نجیمی به راه اندازی ۱۴ مرکز تجمیعی در سطح استان برای تسریع در واکسیناسیون کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان حاضر از این تعداد سه مرکز تجمیعی در شهر اصفهان شامل پل شهرستان، مصلا و مرکز زینبیه فعال هستند و تا آخر هفته ۲ مرکز تجمیعی دیگر در این کلانشهر راه اندازی می‌شود.

وی اظهار داشت: ثبت نام و نوبت دهی برای دریافت واکسن کرونا برای گروه های بالای ۷۰ سال از طریق سایت salamat.gov.ir انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :