رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به رشد ۱۳ برابری مبلغ قراردادهای پژوهشی و فناوری شرکت‌های فناور مستقر در شهرک در هشت سال گذشته، اظهار داشت: این شاخص از ۶۳ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۲ به ۸۱۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ رسید.
کد خبر: ۹۶۷۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 29 May 2021

به گفته رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، تا پایان سال ۹۱ معادل  ۲۹۷ واحد فناور در این مجموعه مستقر بود که با رشد ۱۰۰ درصدی به ۵۸۲ واحد در پایان دولت دوازدهم در سال جاری رسیده است.

جعفر قیصری با بیان اینکه تعداد این شرکت‌ها در سال ۹۲ به ۳۳۷ واحد، سال ۹۶ به ۵۰۷ واحد و سال ۱۴۰۰ به ۵۸۲ واحد رسید، افزود: این واحدها در زمینه‌های مختلفی مانند فناوری اطلاعات و ارتباطات، نرم‌افزار، ساخت و تولید، برق، الکترونیک، قدرت، کنترل و مخابرات، کشاورزی، آب، محیط زیست، صنایع غذایی، شیمی، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، مواد پیشرفته و متالورژی صنعتی، هنر، پزشکی و پیرا پزشکی، خدمات آزمایشگاهی و مهندسی، دارویی، زیست فناوری، عمران، فناوری غذایی، فولاد، نانو، اپتیک و لیزر فعالند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ حدود پنج هزار و ۳۴۰ نیروی انسانی متخصص در واحدهای فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول کار بودند، خاطرنشان کرد: این تعداد در سال جاری و پایان دولت دوازدهم به هفت هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

به گفته وی از بین دانش‌آموختگان شاغل در این مجموعه، حدود چهار هزار نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۲ هزار نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۵۰۰ نفر دارای تحصیلات دکترا هستند؛ همچنین ۴۵ درصد از شاغلان در این واحدهای فناور، بانوان تحصیلکرده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار