آیین بهره برداری از مرکز فرماندهی و اتاق فرمان، تجهیزات جدید و ۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز یکشنبه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳ 30 May 2021

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی  ۲۰۸ میلیارد تومان بوده است.

محسن گلابی گفت: احداث پنج ایستگاه  آتش نشانی در سطح شهر اصفهان،  آغاز به کار ایستگاه شماره ۲۵ آتش نشانی و نیز افتتاح ستاد فرماندهی عملیات در زمینی به مساحت ۴۶۴ مترمربع و زیربنای ۹۲۸ مترمربع و در زمره طرح‌های افتتاحی امروز است.

 وی با بیان اینکه هدف از احداث ساختمان فرماندهی عملیات آتش نشانی اصفهان مدیریت هوشمند حوادث با تجهیزات و فناوری‌های نو، امکان فرماندهی حوادث در سطح ملی و منطقه ای، استفاده از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین تجهیزات و مصالح در ساختمان و نمایش مانیتورینگ دوربین‌های مداربسته است اظهار کرد: امروز همچنین بهره برداری از ایستگاه آتش نشانی در منطقه یک، هشت و ۱۴ اصفهان انجام شد ودر کنار آن  نوسازی ناوگان، ارتقای توان عملیاتی آتش نشانان، یک دستگاه اتوبوس، ۲۰ دستگاه ایسوزو، یک دستگاه نردبان، ۶ دستگاه موتورسیکلت، چهار دستگاه خودروی سواری سبک، هشت دستگاه اسکانیا فوق سنگین و  ۱۱ دستگاه تویوتا هایلوکس از امکانات و تجهیزاتی بود که امروز در اختیار آتش نشانان قرار گرفت.

گلابی با اشاره به اقدامات شاخص سازمان آتش نشانی افزود: اخذ گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۰ (ایمن سازی سایت‌های بازی کودکان) برای اولین بار در کشور، انجام طرح پژوهشی بررسی جامعه شناختی مناطق اصفهان براساس تحلیل حریق و حوادث، بازنگری و بروز رسانی سند راهبردی سازمان به صورت تخصصی، اجرای پروژه تهیه نقشه پهنه بندی خطر حریق در شهر اصفهان از اقداماتی است که این سازمان انجام داده است.

وی با اشاره به گزارش عملکرد سازمان آتش نشانی گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ سه هزار و ۵۰۵ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق و امدادرسانی به بیش از هزار و ۲۰۰ مورد حادثه و حریق در خارج از محدوده شهر اصفهان انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۳ هزار شهروند از حریق و حادثه نجات یافتند،اظهار کرد: آمار حریق از چهار هزار و ۸۳۴ فقره در سال ۹۶ به چهار هزار و ۴۱۶ فقره در سال ۹۹  رسید که ۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد:  همچنین حوادث از ۶ هزار و ۱۹۹ فقره در سال ۹۶ به ۶ هزار و ۱۰۵ فقره در سال ۹۹ رسیدکه  کاهش ۲ درصدی را  نشان می‌دهد.

گلابی خاطرنشان کرد: کاهش متوسط زمان رسیدن آتش نشانی به محل حادثه از چهار دقیقه و ۲۴ ثانیه استاندارد جهانی در سال ۹۶ به سه دقیقه و ۴۹ ثانیه در سال ۹۹ رسید که ۳۵ ثانیه کاهش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این آمار فوت شدگان از ۱۰۴ نفر در سال ۹۸ به ۸۸ نفر در سال ۹۹ رسید که کاهش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد و نیز آمار خدمات ایمنی، گشت‌ها و بازدیدهای ایمنی آتش نشانی ۴۳ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: با تلاش و همت مدیریت شهری از سال ۹۶ تاکنون حقوق کارمندان و آتش نشانان ۳۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :