هم‌افزایی و تعامل مستقیم دستگاه‌های هم‌خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه موجب تقویت حوزه فرهنگ و کاهش بسیاری از مشکلات و کمبودهای داخل استانی می‌شود که در همین راستا جلسه‌ای روز سه شنبه با حضور ادارات مربوطه در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳ 02 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا،مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کنابخانه های عمومی، حج و زیارت و خبرگزاری ایرنا به عنوان دستگاه های زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ای که به میزبانی اداره اوقاف برگزار شد راه های همکاری های بیشتر را بررسی کردند.

مدیران این ادارات اعلام کردند که هم‌افزایی دستگاه های هم خانواده برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ فرصتی است که باید در برنامه‌ریزی کلان از آن بیش از گذشته بهره برد.

آنها معتقدند این اقدام موجب تقویت اقتصاد فرهنگ و شفاف سازی مطالبات می شود و علاوه براینکه مانع از موازی کاری می شود در به اشتراک گذاشتن امکانات و نقطه نظرات موثر است.

دستگاه های فرهنگی مروج ارزش های اسلامی باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های موجود دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی در استان، گفت: برگزاری جلسات برنامه ریزی دستگاه های هم خانواده به تبادل نظر و تقویت و ترویج مسایل فرهنگی در استان منجر می شود.

حجت الاسلام «محمد صالحی» با بیان اینکه باوجود تحریم های ظالمانه و فشارهای اقتصادی، شاهد عملکردهای خوب دستگاه های استان هستیم، افزود: این دستاوردها در چنین شرایط تحریم و جنگ اقتصادی باید به اطلاع مردم برسد.

او از خبرگزاری ایرنا به عنوان بازوری رسانه ای دولت و دستگاه های دولتی نام برد و گفت: درخواست ما از این خبرگزاری انعکاس دستاوردهای نظام و دولت به منظور تنویر افکار عمومی در سطح استان است.

او در بخش دیگری از سخنانش به مناسبت های پیش رو از جمله شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، رحلت حضرت امام (ره) و انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، به تاسی از مکتب اهل بیت(ع) و به ویژه امام جعفر صادق (ع) و امام باقر(ع)، پرچم اباعبدالله(ع) را مجددا احیا کرد و ارزش‌های اسلامی را در راس نشاند.

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: مکتب تشیع و فقه پویای اسلام از وجود نازنین امام صادق(ع) است که همین کار فرهنگی را در یک هزار و ۴۰۰سال پیش بدون امکانات، بدون بلندگو یا استفاده از فضای مجازی ترویج دادند.

وی ادامه داد: اقدامات ایشان گویای این مطلب است که چگونه می شود دانشگاهی را بدون هیچ امکاناتی تاسیس کرد و ایشان موسس دانشگاه اسلام است.

وی به در پیش بودن سالروز آغاز رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نیز اشاره کرد و گفت: به حقیقت ایشان صالح ترین فرد برای ادامه راه امام (ره) و شهدا هستند.

حجت الاسلام اظهار امیدواری کرد این جلسات در راستای کاهش موانع ادامه یابد و منجر به رفع مشکلات دستگاه های هم خانواده شود.

وی یکی از مشکلات اداره کل اوقاف استان را را قدیمی بودن تجهیزات دانست و گفت: سیستم های این سازمان به شدت کهنه و قدیمی است که این هم افزایی موجب بالا رفتن قدرت و توان ما خواهد شد.

جلسات هم افزایی به صورت دوره ای برگزار می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: آخرین جلسه این هم افزایی در آذرماه گذشته بود و تصمیم گرفته شد جلسات به صورت دوره ای میان اعضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

«بهرام فاضلی‌زاد» افزود: در جلسه پیشین مشکلات دستگاه ها احصا شد و طی نامه ای به استاندار کرمانشاه منعکس شد و در جلسه شورای برنامه ریزی در مورد مباحث ادارات هم خانواده منعکس شد.

او با بیان اینکه در این جلسات مسایل و مشکلات دستگاه های هم خانواده جمع آوری و اولویت بندی می شود، گفت: به زودی جلسه ای با استاندار کرمانشاه برای طرح مشکلات خواهیم داشت.

او از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست برای رفع مشکلات دستگاه های زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان کرمانشاه که نقش موثری در تقویت و ترویج فرهنگ ایران اسلامی در استان دارند، تلاش کنند.

برنامه های سال ۱۴۰۰ تدوین شده است

فاضلی در بخش دیگر از سخنانش ادامه داد: از سال ۹۸ به بعد، برنامه های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را تنظیم کردیم و برنامه امسال نیز تدوین و ارائه شده اما تحقق این برنامه ها به تامین عتبار نیاز دارد که پیگیر این مقوله هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: با تمام توان تلاش می کنیم تا ظرفیت ها را به کار بگیریم تا این ارگان بیشتر از پیش به اهداف خود برسد همانگونه که در همه شهرستان ها امکانات و مجتمع های ما در حال فعالیت است.

این مسوول یادآور شد، از سوی دیگر عملکرد رسانه موجب بالارفتن آگاهی مردم از این اقدامات می شود و باید از ظرفیت رسانه در راستای اطلاع رسانی اقدامات استفغاده کنیم.

خواهان بودجه ای برای تهیه کتاب هستیم

نماینده اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در این جلسه گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر انجمن کتابخانه های عمومی در استان، اطلاع دارند که در چند سال اخیر به دلیل کمبود منابع مالی نتوانسته ایم کتاب برای کتابخانه ها تهیه کنیم که خواهان کمک از سوی اداره کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

«علی رستمی» ادامه داد: کتابخانه «میناشی» در شهرستان اسلام آباد غرب حاصل زحمات آقای بابلی در زمان فرمانداری او در اسلام آبادغرب است و مشکلی که اکنون با آن مواجه هستیم این است که نزدیک به ۶سال است این کتابخانه رها شده و در انتظار هستیم تا اداره کل اوقاف و امور خیریه این کتابخانه را به ما واگذار کند.

وی افزود: فرماندار شهرستان وعده داده که امسال ۵۰۰ میلیون تومان بابت تجهیز کتابخانه اختصاص دهد که خواهان همکاری همه ارگان های مربوطه هستیم.

حج و زیارت نیازمند تجهیزات زیرساختی است

در ادامه این جلسه معاون اداری مالی اداره کل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز گفت: ما با ۲ مشکل اساسی در حوزه اعتبارات مواجه هستیم، ژنراتور برق نداریم و اکنون نیز با پیک قطعی برق مواجه هستیم، «یو پی اس»اداره نیز بیش از ۲ ساعت ظرفیت ندارد تا سیستم ها را جوابگو باشد.

«محمدرضا شیرزادی» یادآور شد: از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی درخواست داریم، موافقت نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد کنند و اگر اعتباری تصویب شد آن را برای تهیه ژنراتور در اختیار حج و زیارت قرار دهند.

وی در بخش دیگر افزود: برای مناسبت ها و شعائر اسلامی به تبلیغات محیطی نیاز داریم و پیشنهاد می شود مکان هایی در ارشاد و اوقاف به صورت متمرکز این مقوله را پوشش دهند.

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه برای رفع مشکلات استان

در ادامه این جلسه، رییس خبرگزاری ایرنا در استان کرمانشاه نیز به پاره ای از ظرفیت های این خبرگزاری پرداخت و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان کرمانشاه دارای یک مرکز در شهر کرمانشاه و یک دفتر در شهرستان قصرشیرین است که این دفتر چهار شهرستان غربی را پوشش می دهد و اخبار مابقی شهرستان ها از طریق اداره مرکز کرمانشاه پوشش داده می شود.

«فرزاد نویدی» خبرگزاری ایرنا را ظرفیت خوبی برای پوشش رویدادها و دستاوردها و اقدامات نظام و دولت در استان به ویژه در شهرستان های مرزی دانست و افزود: این خبرگزاری آمادگی کمک به توسعه و

یشرفت استان در بخش های مختلف را دارد.

او در بخش دیگر از سخنانش افزود: ساختمان ما در قصرشیرین به دنبال زلزله دچار آسیب شد که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری و مدیریت بحران در سال گذشته ۲۰۰میلیون تومان به آن تعلق گرفت و امسال عملیات نوسازی و بهسازی آن آغاز شده و نزدیک به ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی آماده تحویل است.

هم‌افزایی دستگاه‌های هم خانواده برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ کرمانشاه

نویدی ادامه داد: در خبرگزاری ایرنا مرکز کرمانشاه ظرفیت تهیه فیلم، کلیپ، اینفوگرافی و انواع محصولات خبری وجود دارد و آمادگی انعکاس دستاوردهای نظام و دولت در استان را داریم.

به گفته او، با توجه به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم این خبرگزاری با استفاده از فیلم، گزارش تصویری و برگزاری میزگردها و مصاحبه های خبری در راستای مشارکت حداکثری و دعوت مردم در پای صندوق های رای تلاش می کند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار