مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: طرح "ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی" و "طرح ملی توسعه مشاغل خانگی" از جمله طرح‌های فعال درباره ایجاد اشتغال با حمایت از طرح‌های خرد و خانگی است.
کد خبر: ۹۶۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ 08 June 2021

حسین باقری توجه به مزیت‌های نسبی و رقابتی، هدفمندی حمایتها، توسعه رشته‌های نوین، توسعه فعالیت‌های شبکه‌ای وتوانایی اتصال به بازار و رفع نواقص طرح قبلی را از جمله موارد اعمال شده در این طرح عنوان کرد.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق و جلب مشارکت فعالان و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی که توان مشارکت در اجرای طرح را دارند و نیز مداخله توسعه‌ای دستگاه‌های اجرائی از نکات مهم و کلیدی در این طرح است.


وی با بیان اینکه این طرح شامل سه مرحله شناسایی مزیت‌ها و فرصتها، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار است افزود: در مرحله اول این طرح که مهر ماه سال ۱۳۹۹ به استان‌ها ابلاغ شده و ثبت نام متقاضیان در سامانه امکان پذیر inhb.ir است.


حسین باقری با بیان اینکه تا کنون بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر در استان اصفهان ثبت نام کرده اند و در مرحله دوم طرح "توانمند سازی متقاضیان" تا پایان سال ۱۳۹۹، بیش از هزار و ۱۰۰ نفر در دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی جهاد دانشگاهی اصفهان شرکت کرده اند گفت: در مرحله سوم طرح "اتصال به بازار" نیز امکان فروش محصولات ۲۸۱ نفر از متقاضیان شرکت کننده در طرح فراهم شده است.


باقری همچنین گفت: ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی برای اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت‌های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی از جمله اهداف این طرح است.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: فعالان اقتصادی و متقاضیان واجد شرایط برای کسب اطلاعات بیشتر از این طرح می‌توانند به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستانها، دستگاه‌های اجرایی تخصصی شامل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت، جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و یا به سامانه‌های https://mkh.mcls.gov.ir/ و یا inhb.ir مراجعه کنند.


وی با بیان اینکه پارسال ۸۵۳ مجوز مشاغل خانگی صادر شدکه از این تعداد ۶۵۱ مجوز مستقل و ۲۰۲ مجوز پشتیبان خانگی است گفت: پارسال بیش از دو هزار نفر اشتغال خانگی از محل تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی در استان ایجاد و ۴۹۲ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار