مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست در همدان را ضعیف دانست و گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی از طریق‌ آگاه‌سازی مردم محقق می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰ 20 September 2015
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست در همدان را ضعیف دانست و گفت: تقویت مشارکت‌های مردمی از طریق‌ آگاه‌سازی مردم محقق می‌شود.

به گزارش فارس؛ محمدرضا محمدی ‌در دیدار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، اظهار داشت: ۱۱۶ نفر ‌در اداره کل محیط زیست استان همدان مشغول به فعالیت هستند، براساس برگزاری استخدامی در سال ۹۱ نیز ۱۴ نفر پذیرفته شد‌ند که هنوز مشغول به‌کار نشده بودند.

وی با اشاره به اینکه به‌دنبال این هستیم تا توان نیروی انسانی در اداره‌کل را افزایش دهیم، افزود: نیروهای استخدام شده به کار گرفته شده و تعداد نیروهای اداره محیط زیست استان همدان به ۱۳۰ نفر رسید.

محمدی با بیان اینکه تنها ۱۰ نفر از نیروهای اداره‌کل استان همدان زیردیپلم هستند، گفت: ۳۰ نفر از کارکنان اداره‌کل، فارغ‌التحصیلان دوره‌های دکترا و کارشناسی ارشد هستند.

وی با اعلام اینکه در تمامی شهرستان‌ها ادارات محیط زیست مستقر شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر به‌دنبال این هستیم تا نمایندگی محیط زیست را در شهرستان فامنین ایجاد کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان کرد: ضعف مشارکت عمومی در حفظ محیط‌زیست معضلی است که امروز در حوزه محیط زیست کشور وجود داشته و این مشکل با ابعاد گسترده‌تری برای همدان وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که در داخل خانواده محیط زیست مشارکت ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار این مشارکت در بدنه دولت یا جامعه را داشت، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان در کوتاه مدت مشارکت عمومی را افزایش داد.

محمدی با اعلام اینکه یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل محیط زیست کادرسازی و اجازه رشد نیروهاست، عنوان کرد: نگرانی‌هایی در این زمینه مطرح بود ولی بخشی از اقدامات انجام شده در استان نیاز است و روندهایی در همدان باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به سازمان‌های مردم نهاد برای افزایش مشارکت در اولویت اداره‌کل قرار گرفته و خوشبختانه تعامل مناسبی با سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست داریم.

محمدی با تصریح بر اینکه با فاجعه پسماند در استان همدان مواجه هستیم، اظهار داشت: در هشت سال گذشته کارگروه پسماند در استان همدان تشکیل نشده و به دنبال این هستیم تا این وضعیت را اصلاح کرده و روند را بهبود ببخشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار