مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: بازچرخانی آب، استفاده از پساب و تصفیه آن و مواردی از این قبیل می‌تواند یکی از اولویت‌های صنایع استان در دهه‌های آینده باشد.
کد خبر: ۹۶۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ 09 June 2021

ایرج حشمتی افزود: بازچرخانی با توجه به خشکسالی و مشکل تامین آب، نقش مهمی در حفظ حقوق نسل‌های آینده دارد.

وی با بیان اینکه سازمان ملل یک برنامه ۱۰ ساله را تا سال ۲۰۳۰ برای ترمیم چرخه‌های طبیعی(اکوسیستم‌ها) پیش بینی کرده است، اظهار داشت: در گزارش‌های جهانی اعلام شده است اگر فقط ۱۶ درصد از اکوسیستم‌های تغییرکاربری داده شده را اصلاح کنیم می‌توانیم از نابودی حدود ۶۰ درصد از گونه‌های در معرض خطر انقراض جلوگیری کنیم.

حشمتی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در باره حفظ محیط زیست یادآور شد: همانطور که معظم‌له فرمودند محیط زیست مال این دولت و آن دولت نیست بلکه متعلق به نسل‌های آینده است و ما باید در این راستا حرکت کنیم.

وی با قدردانی از اقدام زیست محیطی این واحد صنعتی در مسیر توسعه پایدار تصریح کرد: واحدهای صنعتی که در مسیر توسعه پایدار گام برمی‌دارند در وهله نخست باید توجیه اقتصادی داشته باشند اما نباید باعث تخریب محیط زیست، منابع طبیعی، برهم زدن نظم اجتماعی و از همه مهمتر پایمال شدن حقوق نسل‌های آینده شوند که در این زمینه سازمان محیط زیست، نقش مهمی ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار