فرماندار نطنز عنوان کرد
تابناک: فرماندار نطنز گفت: با در مدار قرار گرفتن آب چاه جدید در نطنز، مشکل آب شرب این شهر رفع شد.
کد خبر: ۹۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲ 19 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، یوسف حسنی اظهار کرد: متأسفانه در چند ماه گذشته با کمبود شدید آب شرب در سطح شهر نطنز مواجه شده و در برخی از روزهای گرم فصل تابستان قطعی آب در این شهر به بیشتر از 10 ساعت در شبانه‌روز هم می‌رسید.

وی افزود: این موضوع بلافاصله در دستور کار مدیریت شهرستان قرار گرفت و جلسات متعددی با حضور مسئولین وزارت نیرو، مدیران کل آب منطقه‌ای، آبفای شهری، آبفار استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، اعضای شورای شهر و اعضای شورای تأمین در خصوص رفع مشکل آب شرب برگزار شد.

فرماندار نطنز در ادامه گفت: پس از بررسی دقیق و پی‌گیری‌های شبانه‌روزی و برگزاری جلسات مقرر شد موضوع در سه فاز کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیگیری، تا این مشکل مرتفع شود و برای فاز کوتاه‌مدت حفر سه حلقه چاه عمیق مصوب و در دستور کار مسئولین قرار گرفت.

وی بیان کرد: در ابتدای حفر چاه با مشکلات مالکیت زمین روبه‌رو شدیم که با مساعدت استاندار و پشتیبانی مردم نطنز مجوز حفر چاه دریافت و پس از انجام حفاری تا عمق 100 متری با آب‌دهی 20 لیتر در ثانیه آماده بهره‌برداری شد و با لوله‌گذاری سریع و عملیات جهادی مسئولین اداره آب، این چاه وارد مدار توزیع قرار گرفت و مشکل آب شرب به‌صورت موقت حل شد.

حسنی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات عدیده‌ای که در زمینه تأمین آب شرب این شهر وجود داشت بحث هدر رفت آب بود که شرکت آب و فاضلاب اقدام به برنامه‌ریزی برای تعویض شبکه قدیمی این منطقه کرد و هم‌اکنون اصلاح و مرمت شبکه در حال انجام است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های بلندمدتی که مصوبه هیئت دولت هم دارد، بحث انتقال آب از سرچشمه‌های زاینده‌رود به نطنز و بادرود است و در حال حاضر برای 40 کیلومتر از مسیر لوله و ورق خریداری‌ شده و امیدواریم مقدمات اجرای این مصوبه را با مساعدت مسئولین محترم فراهم نماییم.

فرماندار نطنز در پایان تأکید کرد: نکته‌ای که باید مد‌نظر قرار دهیم این است که در کل منطقه دچار مشکل کمبود آب، کاهش ذخایر زیر‌زمینی و کاهش نزولات آسمانی هستیم و در این شرایط از مردم انتظار داریم که صرفه‌جویی را در اولویت قرار دهند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار