تابناک: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا گفت: دخالت مستقیم دولت در امور فرهنگی و ارائه برنامه‌هایی بدون در نظر گرفتن نقش مردم در این عرصه از دلایل بی انگیزه شدن مردم در برگزاری برنامه‌های فرهنگی است.
کد خبر: ۹۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶ 19 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدعلی جعفری در جلسه شورای اسلامی شهرستان که به منظور بررسی معضلات و مشکلات فرهنگی شهرضا برگزار شد، اظهار کرد: تعصب در امور فرهنگی به صلاح جامعه نیست، زیرا بسیاری از برنامه‌های فرهنگی با هیچ یک از دستورات دینی و قوانین مخالفتی ندارد.

وی افزود: جوانان دوست دارند آیین‌هایی مانند مهرگان یا جشن آب برگزار شود و اگر برگزاری این جشن‌ها تحت نظارت و سازماندهی اجرا شود هیچ اشکالی نخواهد داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا، تکیه بر توانمندی‌های بومی و ملی تحت حمایت دولت را از جمله راهکارهای توسعه فرهنگی و ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: یکی از ظرفیت‌های موجود در برخی مناطق شهرستان ساخت عروسک‌های عشایری است که اگر مورد حمایت بخش دولتی واقع شود در کوتاه مدت می‌تواند بازارهای فروش را کسب و به درآمدزایی برسد.

جعفری اضافه کرد: نبود برنامه‌ریزی مناسب و حمایت دولتی از تولید عروسک‌های سارا و دارا باعث شده پس از مدتی تولید آنها به چینی‌ها واگذار شود و هم‌چنین شاهد ورود عروسک کلاه قرمزی چینی هستیم و این روند نشان می‌دهد هنری که منشأ بومی و ملی داشت عملا سودی برای ما به همراه نداشته است.
وی خواستار تدوین طرح شهرستانی در حمایت از سفال و سرامی شهرضا شد و اضافه کرد: سفال و سرامیک و لعاب شهرضا دارای برند بین المللی است که اگر مورد حمایت واقع شود در آینده نزدیک این شهرستان را به قطب سفال و سرامیک ایران تبدیل می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا تأکید کرد: اگر از هنرمند سفالگر انتظار داشته باشیم تمامی مراحل ساخت، بازاریابی و فروش را انجام دهد با شکست مواجه می‌شویم زیرا حمایت دولت در مراحل بعد از ساخت ضروری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار