در جلسه ستاد تنظیم بازار استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: اصفهان بهترین عملکرد را در توزیع مرغ از طریق سامانه الکترونیکی تنظیم و نظارت موسوم به رهتاب در سطح کشور داشته است.
کد خبر: ۹۷۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 15 June 2021

سیدحسن قاضی عسگر در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با بیان اینکه دیگر استان‌ها هم درخواست اجرای این سامانه را دارند گفت: در حال حاضر این سامانه در استان چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود و درصدد گسترش آن هستیم.
وی افزود: در گام بعدی نیز استان‌های فارس، یزد، اراک و قم در منطقه مرکزی کشور شبکه می‌شوند تا مرغ در این استان‌ها به سهولت توزیع شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه مراحل تولید تا کشتارگاه و فروش مرغ تحت کنترل قرار دارد گفت: برای سهولت کار شهروندان در خرید مرغ مقرر شد که کارت اتوبوس یا کارت رهتاب جایگزین کُد ملی شود.
قاضی عسگر افزود: قرار شده که دسترسی کامل به بازرسی صمت، بازرسی اصناف و سازمان تعزیرات داده شود که در صورت وقوع تخلف در فروش مرغ بسرعت رسیدگی شود.
وی تاکید کرد: قیمت کارشناسی قطعه‌بندی مرغ هم باید بازنگری شود و جاذبه‌ای که بدلیل بالا بودن قیمت ایجاد کرده، اصلاح و قیمت قطعه بندی بر اساس نظر کارشناسی تنظیم شود.
۱۹ کشتارگاه در استان اصفهان وجود دارد که در شرایط کنونی بدلیل تولید کم مرغ در استان، با حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.
سامانه الکترونیکی تنظیم و نظارت موسوم به رهتاب (راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار) را یک شرکت دانش بنیان با کمک کارگروه تنظیم بازار و معاونت اقتصادی استانداری موفق به فعال‌سازی سامانه‌ای برای کنترل و مدیریت بازار در سطح استان اصفهان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار