در میان روزنامه های شنبه؛
رکودی که از سال 92 بر بازار مسکن حاکم شد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و وعده‌های خوش اقتصادی در سال 93 هم تکان چندانی نخورد، اما حالا در انتهای نیمه دوم سال 94 تحرکاتی برای خروج بازار مسکن از رکود مشاهده می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹ 19 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، عصر فرا ارتباطی حاضر، فرصت خوبی برای شبکه های مجازی و تلویزیون ها و رادیو ها به عنوان رسانه های نویت ایجاد کرده است، از همین رو رسانه های سنتی مثل روزنامه و کتاب بسیاری از مخاطبین خود را از دست داده اند، البته این به معنای حذف آن ها از جامعه نیست. به هر حال در این عصر نیز عده ای صبح به صبح از خواب که بیدار شدند، طبق عادت به دکه روزنامه فروشی می روند و روزنامه مورد علاقه خود را خریداری می کنند.

در کنار آن روزنامه ها هم در راستای رسالت های خود به اطلاع رسانی و تحلیل در فضای رسانه ای موجود می پردازند.

با توجه به این مسئله سایت خبری تحلیلی تابناک اصفهان، هر روز مهم ترین گزارش یا اتفاق روزنامه های اصفهان را در اختیار مخاطبین می گذارد، تا از این مسائل با خبر باشند.

روزنامه اصفهان امروز در شماره امروز خود بازار مسکن اصفهان که ماه هاست به رکود رفته را مورد بررسی قرار داده است و پیش بینی ای از آینده این بازار در اصفهان داشته است:

 رکودی که از سال 92 بر بازار مسکن حاکم شد با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و وعده‌های خوش اقتصادی در سال 93 هم تکان چندانی نخورد، اما حالا در انتهای نیمه دوم سال 94 تحرکاتی برای خروج بازار مسکن از رکود مشاهده می‌شود که خبری مسرت‌بخش برای صنعت ساختمان به شمار می‌آید. رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اصفهان از افزایش تقاضا برای دریافت خدمات مهندسی در چند ماه اخیر در استان اصفهان خبر می‌دهد، خبری که نشان‌دهنده بازگشت رونق به بازار مسکن اصفهان و خروج از رکود چندین ساله‌ای است که بر آن سایه افکنده است.

افزایش تقاضا برای ساخت‌وساز در استان


علی پزشکی درباره جنبش‌های بازار مسکن در استان اصفهان اظهار کرد: افزایش اقبال عمومی برای ساخت‌وساز و همچنین ارائه پرونده‌های جدید برای ارائه خدمات ساختمانی نشان از اتفاقات مثبت در بازار مسکن دارد. وی بابیان اینکه صحبت درباره اقتصاد آینده بازار مسکن باید توسط اقتصاددانان انجام شود، اظهار کرد: ازنظر من بازار مسکن در آینده نزدیک رشد مناسبی را تجربه کرده و از رکود موجود خارج خواهد شد. رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: رکود کالایی به نام ساختمان تقریبا در حال از بین رفتن است و علاوه برافزایش تقاضا برای دریافت خدمات مهندسی در اصفهان در شهرستان‌هایی مانند نجف‌آباد و شاهین‌شهر نیز شاهد افزایش تقاضا برای ساخت‌وساز هستیم.

قانون مجریان ذی‌صلاح همچنان بر زمین‌مانده است

پزشکی در پاسخ به این سؤال که آخرین وضعیت قانون بر زمین‌مانده مجریان ذی‌صلاح ساختمان در استان اصفهان اظهار کرد: اگرچه از سوی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان و همچنین استانداری اصفهان اراده محکمی بر اجرای این قانون وجود دارد اما متأسفانه عدم همکاری کامل شهرداری اصفهان در این زمینه باعث بروز مشکلاتی در مسیر اجرای این قانون شده است. وی ادامه داد: به گمان ما بخشی از این عدم تمایل در شهرداری اصفهان به تغییر مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و تغییر فرآیندهای قانونی این مبحث در آینده بازمی‌گردد. رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: تغییر در مبحث دوم مقررات ملی ساختمان تمام گروه‌های خدمات مهندسی ساختمان شامل طراحی، نظارت و اجرا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. وی بابیان اینکه تغییر یک قانون در آینده نباید مانع از اجرای قانون فعلی باشد، اظهار کرد: تأخیر در اجرای یک قانون به دلیل تغییر آن در آینده ازنظر سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان خطابه شمار می‌آید.

وارد گود اجرای قانون مجریان ذی‌صلاح شویم

رئیس سابق سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان و رئیس سازمان طراحی شهرداری اصفهان نیز درباره قانون مجریان ذی‌صلاح می‌گوید: بیشترین نگرانی که درباره قانون مجریان ذی‌صلاح وجود داشته پیرامون صوری شدن اجرای این قانون است. مصطفی بهبهانی بابیان اینکه برخی از استان‌های مدعی اجرای این قانون در عمل دچار صوری شدن اجرای آن شده‌اند، افزود: درواقع نگرانی‌ها از بابت بروز تخلفاتی همچون امضا فروشی بوده و تعلل د راین مسیر نیز به همین خاطر است. وی تصریح کرد: اما نظر من این است که ابتدای امر باید وارد گود شویم و صلاحیت مجریانی که توانایی انجام کار رادارند تائید کنیم. عضو سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اصفهان بابیان اینکه نباید نبض ساخت ساختمان در اختیار افراد فاقد صلاحیت قرار گیرد، گفت: بعد از اجرا کردن قانون باید کنترل و نظارت‌ها را قوی‌تر کنیم. وی با اشاره به تجربه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اصفهان درباره نظارت مهندسین ناظر و ناظر پنج مرحله‌ای اظهار کرد: در ابتدای مسیر اجرای این قانون، تخلف‌های بسیاری مشاهده می‌شد که با مضاعف شدن نظارت‌ها این تخلفات به میزان زیادی کاهش یافت. بهبهانی مجریان ذی‌صلاح را خط مقدم صنعت ساختمان دانست و افزود: اجرای این قانون کمک شایانی به دفاع از حقوق مصرف‌کننده ساختمان خواهد داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار