مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بقعه ۵۰۰ امامزاده در استان اصفهان تا پایان سال جاری با هدف خودکفایی اقتصادی و صرفه جویی در انرژی به نیروگاه برق خورشیدی مجهز می‌شود.
کد خبر: ۹۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 19 June 2021

حجت‌الاسلام محمدحسین بلک افزود: تجهیز این مراکز به پنل‌های خورشیدی در مقیاس کوچک به‌عنوان یکی از اهداف این اداره کل برای امسال تعریف شده است که امکان تولید ۲.۵ مگاوات برق را با حداقل تولیدشان دارند.

وی ادامه داد: توسعه مراکز تولید انرژی متناسب با امکانات سازمان اوقاف به‌عنوان هدف در این مجموعه تعریف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: ۲۵ مرکز پنل‌ خورشیدی در مجموعه امامزادگان اواخر سال گذشته و اوایل سالجاری افتتاح شد و هم اینک حدود ۶۰۰ کیلو وات برق تولید می‌کنند  و در حال توسعه این مراکز هستیم.

وی اضافه کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه استان بنا به اذعان مسوولان توزیع برق اصفهان بیشترین تولید کننده پنل‌های برق در مقیاس کوچک محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام بلک خاطرنشان کرد: به‌دنبال سرمایه گذاری در یک مزرعه تولید انرژی خورشیدی با ظرفیت ۵ مگاوات در شهرستان بادرود هستیم که مطالعاتی هم در زمینه این کار بزرگی انجام شده است .

به گفته وی،  طرح پیشنهادی دیگری هم در زمینه سرمایه گذاری با استفاده از امکانات اداره کل اوقاف در حال انجام است که امیدواریم امسال بتوانیم این طرح را جلو ببریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: راه اندازی ۱۰ مرکز جایگاه سوخت هم توسط این مجموعه در استان شناسایی شده است و در مرحله صدور مجوز قرار دارد که امیدواریم با همکاری مسوولان شرکت نفت در سالجاری بتوانیم تعدادی از این مراکز را فعال کنیم.

وی یادآور شد: یک مرکز جایگاه انرژی نیز در شهرستان اردستان در یک زمین موقوفه رها شده بایر راه اندازی شده که در زمان حاضر به مرکز بسیار خوب برای خدمت رسانی به هموطنان تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام بلک تصریح کرد: الگوی مصرفی دقیقی در خصوص میزان مصرف انرژی در مراکزی همانند مساجد، حسینیه ها و مصلی ها وجود ندارد و تا کنون تقاضاهای مکرری برای تعیین این میزان بر اساس نظر کارشناسان ارائه شده اما به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه میزان و برآورد علمی در این زمینه وجود ندارد که بتوانیم این مراکز را الزام به صرفه جویی در مصرف کنیم تاکید کرد: باید بتوانیم الگوی مصرفی را در بخش‌های مختلف تهیه کنیم و مصرف بیش از آن را بعنوان غیر مجاز اعلام و اشتراک این مراکز را قطع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار