رئیس شورای قضایی استان کردستان:
حجت الاسلام و المسلمین حسینی در دیدار اعضای شورای قضایی استان با نماینده، ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: با ورود سازمان بازرسی استان به حوزه معاملات دولتی اعم از مزایده‌ها و مناقصه‌ها از اموال دولتی به ارزش حدود ۳۲۵ میلیارد تومان با لغو یا تجدید معاملات صیانت به عمل آمد.
کد خبر: ۹۷۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 23 June 2021

به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، صبح امروز و به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اعضای شورای قضایی استان کردستان در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان حضور یافته و با حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی دیدار نمودند.
در ابتدای این دیدار رئیس کل دادگستری و رئیس شورای قضایی استان کردستان، میلاد با سعادت امام علی ابن موسی الرضا (ع) و آغاز هفته قوه قضاییه را تبریک و تهنیت گفت و اظهار داشت: این هفته را که مزین به نام آیت الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان می‌باشد بر تمامی جهادگران عرصه عدالت و همکاران خدوم در دادگستری استان و سازمان‌های تابعه تبریک عرض می‌نمایم.
حجت الاسلام سیدحسین حسینی قضاوت را از شئون انبیای الهی عنوان کرد و افزود: اجرای عدالت در جامعه نقش خون در بدن انسان را دارد و اگر عدالت در جامعه درست و صحیح اجرا شود، نتیجه آن وجود جامعه‌ای سالم و پویا خواهد بود.
وی به دوران طلایی زعامت معمار دستگاه قضایی آیت الله بهشتی بر قوه قضاییه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: وجود ایشان به عنوان مغز متفکر نعمت بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و می‌توان گفت که اولین تحول اساسی در دستگاه قضایی با استقلال قوه قضاییه توسط شهید بهشتی صورت گرفت و در ادامه تاسیس سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری از برجسته‌ترین اقدامات این شهید والامقام بود.
رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین به ورود بیش از ۳۷۱ هزار پرونده در سال ۱۳۹۹ به دادگستری استان اشاره کردو افزود: خوشبختانه طی همین مدت تعداد ۳۷۴ هزار فقره پرونده از آمار موجودی دادگستری استان کسر شد، ولی اعتقاد بنده بر این است که این حجم پرونده زیبنده مردم اخلاق مدار و خونگرم استان کردستان نیست و امیدواریم با اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی و اشاعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه شاهد کاهش حجم پرونده‌های وارده به دادگستری باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پیگیری حقوق عامه در دستگاه قضایی استان تاکید کرد: دستگاه قضایی کردستان خود را مکلف به اجرای سند تحول قضایی می‌داند چرا که این تحول سبب اعتماد عمومی می‌گردد و به جرات می‌توان گفت که حقوق عامه تمامی ابعاد زندگی افراد را در بر می‌گیرد.
حجت الاسلام حسینی از اجرای قانون حدنگار و تثبیت مالکیت و صدور سند برای تمامی اراضی ملی و دولتی استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: خوشبختانه در سال ۱۳۹۹ و با اجرای طرح پایش زندانیان در کردستان، تعداد ۳۸۴ زندانی آزاد شده و به زندگی عادی خود بازگشتند.
وی از نصب ۱۵۰ سری تجهیزات ویدیوکنفرانس در شعب دادگستری استان خبر داد و افزود: خوشبختانه هم اکنون نیمی از شعب قضایی در دادگستری استان به تجهیزات دادرسی الکترونیک مجهز هستند و این اقدام سبب کاهش هزینه و زمان گردیده است.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان از وصول بیش از ۱۵۰۰ شکایت مردمی و پیگیری آن در سال ۱۳۹۹ توسط اداره بازرسی استان خبر داد و افزود: با ورود سازمان بازرسی استان به حوزه معاملات دولتی اعم از مزایده‌ها و مناقصه‌ها از اموال دولتی به ارزش حدود ۳۲۵ میلیارد تومان با لغو یا تجدید معاملات صیانت به عمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار