کد خبر: ۹۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷ 19 September 2015
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: دفاع مقدس الگویی تمام عیار برای نسل امروز است و نباید از ارزش‌های شهدا و امام شهدا غافل مانده و دور شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سردار علی استادحسینی بعد از ظهر امروز به مناسبت در پیش بودن هفته دفاع مقدس، نشست خبری را با اصحاب رسانه برگزار کرد.

وی در بخشی از این مراسم با تأکید بر اینکه استقلال و عزت امروز ایران مرهون ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان و ایثارگران است، گفت: آنها با خون پاک خود نهالی را آبیاری کردند که امروز درخت تنومندی به نام جمهوری اسلامی است.

این فرمانده ارشد نظامی اظهار داشت: تلاش دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی به این دلیل است که نمی‌خواهند نظام ما الگویی برای دیگر کشورهای آزادی‌خواه بوده و امت اسلام در سراسر جهان الگویی مناسب نداشته باشند.

استادحسینی تصریح کرد: دوران دفاع مقدس و ایثار و از خودگذشتگی که ملت ایران در راه لبیک به فرمان امام (ره) از خود نشان داد، الگویی برای نسل امروز است.

وی افزود: ما نباید لحظه‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا غافل بوده و از این ارزش‌ها دور شویم.

فرمانده سپاه استان البرز تأکید کرد: عزت و سربلندی امروز ایران مرهون ایثار و فداکاری جوانان در دوران دفاع مقدس است و ما باید با همین رویکرد از دستاوردهای اسلام و انقلاب دفاع کنیم.

استادحسینی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که یکی از این برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه یاد یاران است که منطقه عملیاتی لشکر 10 سیدالشهدا (ع) البرز برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نمایشگاه یاد یاران استان البرز 9 بخش پیش‌بینی‌شده که یکی از خلاقیت‌های خوب امسال، برگزاری نمایشگاه نمادین بهشت و جهنم است.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: در این بخش تلاش کردیم تا با استناد به آیات کلام‌الله مجید و احادیث پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع)، وعده‌های خداوند در مورد بهشت و جهنم را در حد توان ترسیم کنیم.

استادحسینی با اشاره به افزایش تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم طراحی شده از سوی غربی‌ها علیه ملت ایران گفت: در نمایشگاه یاد یاران تلاش کردیم تا راه‌های مقابله با این تهدیدها را به نسل جوان آموزش دهیم.

وی اعلام کرد: نمایشگاه یاد یاران از 31 شهریور به مدت یک هفته در منطقه عملیاتی لشکر 10 سیدالشهدای استان برگزار می‌شود و تلاش داریم تا در صورت استقبال مردم، مدت برگزاری نمایشگاه را افزایش دهیم.

این فرمانده ارشد نظامی همچنین از بازسازی عملیات محرم در قالب یک رزمایش طی هفته دفاع مقدس در استان البرز خبر داد و گفت: با بازسازی این عملیات غرورآفرین، از یک سو رزمایشی برگزار کرده و از سوی دیگر مردم از نزدیک با ایثار و فداکاری سربازان سپاه اسلام در دوران جنگ تحمیلی آشنا می‌شوند.

استادحسینی از برگزاری یادواره‌های شهدا در حوزه‌ها و پایگاه‌های نیروی مقاومت و بسیج ادارات، اجرای نمایشگاه‌های فرهنگی در نواحی مختلف استان البرز، برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد، برگزاری مراسم‌ سخنرانی با حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و مراکز فرهنگی و آموزشی و دعوت از سخنرانان در لشکری و کشوری به البرز به عنوان دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس نیز گفت: در این رزمایش که در بلوار امام خمینی (ره) کرج برگزار می‌شود، نیروهای مسلح به ویژه سپاه و بسیج با تمام توان شرکت کرده و اقتدار و آمادگی خود را به رخ دشمنان می‌کشانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار