معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا بر اساس ضرورت، واکسیناسیون راهبران حمل و نقل عمومی قم را در اولویت قرار دهند.
کد خبر: ۹۷۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 24 June 2021

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان با بیان این که بازدیدهای مشترک شهرداری و مرکز بهداشت قم در موضوع رعایت شیوه نامه های بهداشتی ادامه دارد خاطر نشان کرد: برخی از این بازدیدها در هفته های اخیر مربوط به سالن مرکزی ترمینال مسافربری و همچنین برخی پایانه های مسافربری درون شهری بوده است.

وی در ادامه به درصد رعایت شیوه نامه های بهداشتی در زیرمجموعه های مدیریت شهری توجه داد و اظهار کرد: بازه این عدد در کشور و در استان قم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد در نوسان است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: آمار بیانگر آن است که اتوبوسرانی و تاکسیرانی قم به ترتیب ۵۰ هزار و ۱۵۰ هزار مسافر را در طول روز جا به جا می کنند.

ذاکریان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شبانه روزی پرسنل بهداشت و درمان استان افزود: یک تحقیق پژوهشی درباره ریسک چرخش ویروس کرونا و احتمال خطر در بین اقشار مختلف نشان می دهد راهبران حمل و نقل عمومی با حدود ۲۷ درصد ریسک، یکی از اقشار پُرخطر در این موضوع هستند و از این رو تقاضا داریم تا واکسیناسیون این عزیزان علیه بیماری کرونا در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به این که واکسیناسیون این افراد بر اساس تقاضاهای قبلی مدیریت شهری از دانشگاه علوم پزشکی استان همچنان آغاز نشده است اضافه کرد: به هر حال با توجه به تعداد فراوان مسافرت های درون شهری با وسائل نقلیه عمومی، به نظر می رسد که اولویت واکسیناسیون راهبران حمل و نقل عمومی ضد کرونا یکی از ضرورت های انکارناپذیر است و باید مورد توجه ویژه باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار