معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان گفت: با توجه به ضرورت اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی، ۱۶ رشته در این استان برای کسب سهمیه‌ و مدال‌ در عرصه رقابت‌های المپیک‌ و بازی‌های آسیایی تعیین شد.
کد خبر: ۹۷۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۷ 24 June 2021

حسین زیبایی افزود: ۱۶ رشته ورزشی وجود دارد که استان اصفهان در ۴۰ سال گذشته در آنها موفق به کسب ۷۲۰ مدال بین‌المللی شده و اداره کل ورزش و جوانان درصدد زیر پوشش قراردادن قهرمانان این ۱۶ رشته است.

وی افزود: بوکس، وزنه‌برداری، قایقرانی و تکواندو جزو مهمترین‌ این رشته‌هاست و در صورت استعدادیابی صحیح، آموزش و حمایت از ورزشکاران این رشته‌ها، استان اصفهان در المپیک‌های آینده می‌تواند نتایج درخشانی داشته باشد و  از هم‌اکنون نگاه ما به المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

زیبایی اظهار داشت: پایگاه‌های شهرستانی برای این ۱۶ رشته تعیین و در مرحله نخست پایگاه‌هایی در اصفهان، شهرضا، نجف‌آباد، خمینی‌شهر و کاشان دایر شده است تا با استعدادیابی مرحله‌ای، پشتوانه‌ای برای تیم‌های استانی و ملی ایجاد شود.

وی حمایت صنایع بزرگ استان و باشگاه‌های حرفه‌ای را از این ۱۶ رشته ضروری دانست و گفت: ما به کمک کارگروهی اقتصادی درصدد استفاده از ظرفیت‌های استان برای حمایت از ورزش قهرمانی هستیم تا قهرمانان اصفهان در باره معیشت، تغذیه و اردوی تدارکاتی نگرانی نداشته باشند و با فراغ بال تمرین کنند.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان اصفهان تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته، اصفهان تنها در سال ۲۰۱۶ توسط سهراب مرادی وزنه‌بردار شایسته استان، موفق به دریافت مدال در المپیک شد و این تک مدال برای ورزش استان با این همه ظرفیت، بسیار کم است. 

وی ادامه داد: امسال یکصد ورزشکار در ۲۰ رشته ورزشی داریم که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ "هانگژو" چین شانس کسب سهمیه دارند و این یک ظرفیت بزرگ برای استان اصفهان است.

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان اصفهان اظهار داشت: استان در بازی‌های ۲۰۱۸ جاکارتا ۴۶ سهمیه شامل ۳۱ ورزشکار و ۱۵ مربی و همراه داشت که پیش بینی ما این است که اگر خوب برنامه‌ریزی شود از این تعداد ورزشکار مطرح ۶۰ نفر در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ "هانگژو" حضور خواهند داشت که این نویدبخش رشد دو برابری در تعداد ورزشکاران حاضر استان در بازی های آسیایی است.

وی بر حمایت معاونت امور توسعه ورزش قهرمانی از ورزشکاران اصفهانی تاکید کرد و گفت، با رایزنی با فدراسیون سنگنوردی توانستیم یک ورزشکار اصفهانی عضو تیم ملی در فهرست اعزامی به مسابقات یخ نوردی روسیه را که بدلایل غیرفنی حذف شده بود، دوباره تیم ملی برگردانیم.

زیبایی همچنین از حذف نام امیرحسین جمشیدیان قهدریجانی رکابزن ۲۲ ساله اصفهانی دارای مدال‌های آسیایی از فهرست تیم اعزامی به مسابقات المپیک توکیو نیز انتقاد کرد و از تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان برای اعزام این دوچرخه‌سوار به المپیک خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار