امام جمعه تبریز گفت: این خواست خدا بود که مردم در انتخابات دشمن را ناامید کردند، مردم در مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء نماز شکر بجا آورند
کد خبر: ۹۷۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 25 June 2021
به گزارش تابناک تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی با بیان اینکه رقابت های انتخاباتی اکنون باید به رفاقت تبدیل شود، اظهار داشت: نامزدهایی که رای نیاوردند باید به نامزدهای منتخب کمک کنند تا تقوای انتخاباتی رعایت شود.
وی افزود: این خواست خدا بود که مردم در انتخابات دشمن را ناامید کردند، مردم در مساجد بعد از نماز مغرب و عشاء نماز شکر بجا آورند.
خطیب جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مشکلاتی از قبیل تبلیغات دشمن، مشکلات اقتصادی، کرونا و حتی اخلال در ساعات اولیه رای گیری، نتوانست از خلق حماسه مردمی جلوگیری کند و  پیروز نهایی این انتخابات، مردم بود.
آل هاشم با بیان اینکه از عوامل اجرایی و نظارتی انتخابات کمال تشکر دارم، گفت: از طرف مردم آذربایجان انتخاب آیت الله رییسی را بعنوان رئیس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  تصریح کرد: اعضای منتخب شورای شهر تبریز که اکثرا نیروهای انقلابی هستند، بعد از تایید انتخابات، کارهای مقدماتی خود را انجام دهند تا هنگام استقرار رسمی، برای عمران و آبادانی شهر موثر شوند.
 
ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود
 امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: به شهید بهشتی بنیانگذار تشکیلات قضایی در کشور است که دشمن او را از ما گرفت .
وی با بیان اینکه قوه قضاییه باید مظهر عدل و پناهگاه مردم باشد، گفت: اقتدار و اعتماد لازمه عملکرد درست قوه قضاییه است و ساختارهای منافی عدالت باید در کشور اصلاح شود.
خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: تداوم مبارزه جدی با مفسدین و اخلالگران اقتصادی از برنامه سال های اخیر قوه قضاییه بود که باید از آیت الله رییسی تشکر کنیم و بعد از انتصاب آیت الله رییسی امید در دل مردم ایجاد شده بود و امیدواریم این امید ادامه داشته باشد.
آل هاشم ادامه داد: قوه قضاییه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است در حالی که قوه مجریه خط مقدم جلوگیری از فساد است و رییس بعدی قوه قضاییه با اجرای سند تحول قضایی، مسیر آیت الله رییسی را ادامه خواهد داد.
امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود به مسئله اهمیت خانواده اشاره و اظهار داشت:  اگر هر جوانی در زمان ازدواج، معیاری غیراز دیانت و تقوا  داشته باشد، در انتخاب خود پشیمان خواهد شد.
وی افزود:  اگر انتخاب همسر بخاطر دیانت و تقوا باشد، خدا او را از ثروت و جمال نیز بهره مند می‌کند و دیانت و تقوا باعث می شود خانم نقش خود در همسری و تربیت فرزند را بخوبی ایفا کند.
به گزارش تابناک تبریز از فارس،آل هاشم گفت: در صورتی که نیاز عاطفی فرزند در خانواده از طرف پدر و مادر بویژه توسط مادر جدی گرفته نشود، در دوره های بعدی زندگی با خسارات روحی و معنوی جبران ناپذیری روبه‌رو می‌شود و در هفت سال اول زندگی، فرزند ارتباط و انس بیشتری با مادر خود دارد و اگر نیازهای عاطفی او جدی گرفته نشود، کودک مبتلا به فقر عاطفی می شود و در آینده خسارات سنگین روانی و اجتماعی به او تحمیل می‌شود.
وی اضافه کرد: اثرات روانی شیر مادر در کودک خیلی مهم است، شیردهی در شکل گیری شخصیت فرزند اثر دارد و صفات اخلاقی مادر شیرده به کودک منتقل می‌شود.
امام جمعه تبریز در خطبه‌  اول نماز جمعه تبریز مردم را به صرفه جویی در مصرف آب و برق دعوت کرد و گفت: مصرف سرانه آب در کشور تقریبا دو برابر مصرف جهانی است و در مصرف آب و برق باید صرفه جویی شود تا در فصل گرم مشکل پیش نیاید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :