نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: با انتشار ویروس کرونا و کاهش مسافران مترو در سال ۹۹ تنها ۱۳ درصد هزینه های جاری‌ بهره برداری از مترو از طریق فروش بلیت تامین شد.
کد خبر: ۹۷۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 26 June 2021

علی عبداله پور با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه سالانه برای انجام امور جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: این رقم تنها شامل هزینه فعالیت های جاری از جمله تامین قطعات یدکی مصرفی، بیمه تجهیزات، هزینه های سخت افزاری و نرم افزار، قطار شویی و نظافت، هزینه آب، برق وسوخت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان رسمی و پیمانکاران می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: دولت در سال گذشته، ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه بلیت به مترو پرداخت کرد و مترو تنها با فروش بلیت و کمک های شهرداری تهران به کار خود ادامه داد.

وی گفت: ما در شرکت بهره برداری مترو تهران همانند دیگر بخش های حمل و نقل از نظر مالی بسیار تحت فشار هستیم چرا که در کنار هزینه های جاری برای نگهداشت مترو و تعمیرات اساسی نیاز به اعتبار زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: کاهش درآمدهای مترو از هیچ طریقی جبران نشد اما تمام توان خود را به کار گرفتیم برای حفظ سلامت شهروندان با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی داشته باشیم تا سفری ایمن را برای شهروندان رقم بزنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار