اختتامیه جایزه ملی جمالزاده 14 تیرماه، هم‌زمان با روز قلم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷ 28 June 2021

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شوراهای علمی، ادبی، نویسندگان و مخاطبانی که آثار خود را ارسال کرده‌اند بر رونق و شکوه جایزه ملی جمالزاده می‌افزایند.

مهدی تمیزی افزود: معمولاً اتفاقات در سطح ملی در پایتخت رقم می‌خورد و شهرستان‌ها عموماً علاوه بر هراس در برگزاری یک رویداد ملی توانایی آن ‌را نیز در قامت خود نمی‌بینند، اما برگزاری جایزه ملی جمالزاده در اصفهان به دلیل ظرفیت فرهنگی و ادبی این شهر، شهروندان، پژوهشگران و نویسندگان آن، محقق شده است.

رئیس شورای سیاست گذاری سومین دوره جایزه ملی جمالزاده  اضافه کرد: سومین دوره جایزه، روزهای پایانی خود را طی می کند و امیدواریم این رویداد سال های آینده هم تداوم داشته باشد.

به گفته وی کتاب های منتخبان دوره های گذشته جایزه ملی جمالزاده چاپ خواهد شد.

علی عطریان، از اعضا شورای سیاست‌گذاری جایزه ادبی جمالزاده نیز در این نشست با بیان اینکه داستان، یک اثر هنری ماندگار است گفت: آثاری در جریان داستان‌نویسی در محور اصفهان خلق شود که برای آیندگان منبعی در راستای آشنایی با نحوه و سبک زندگی و زیروبم‌های ادبی ماندگار باشد.

عطریان افزود: برای برگزاری این جایزه ملی 190 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در دو دوره قبل در بودجه‌بندی شورای شهر ردیف بندی بودجه‌ای مشخصی برای جایزه ادبی جمالزاده در نظر گرفته شد اما امسال با حذف این ردیف بودجه، هزینه برگزاری دور سوم از مجموع ردیف‌های حوزه ادبیات برداشت شد.

سعید محسنی، دبیر ادبی سومین دوره جایزه ملی جمالزاده با اشاره به اینکه جلسه نخست شورای سیاست گذاری دوره سوم در اسفندماه برگزار و فراخوان دریافت چاپ و دریافت آثار تا 25 اردیبهشت ماه اعلام شد، اظهار کرد: در این دوره از جایزه ملی جمالزاده، یک هزار و 468 اثر ثبت شده در دبیرخانه داشتیم که یک هزار و 288 اثر با اصول فراخوان مطابقت داشت.

وی ادامه داد: در بخش داستان آزاد 852 اثر، در حوزه داستان اصفهان 168، در بخش زندگی نگاری کرونا 195 اثر و در حوزه زندگی نگاری مدارس 73 اثر به دبیرخانه رسید که توسط هیئت انتخاب انتخاب و برای داوری به داوران ارسال شد.

وی افزود: هیئت انتخاب در بخش داستان آزاد 28 اثر، در بخش داستان اصفهان 25 اثر، زندگی نگاره کرونا 20 اثر و زندگی نگاری مدارس 19 اثر را به هیئت داوران معرفی کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :