رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز تزریق واکسن داخلی "کوو ایران برکت" در استان خبر داد و گفت: این واکسن در مرحله نخست به مجریان برگزاری انتخابات تزریق می‌شود.
کد خبر: ۹۷۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 29 June 2021

دکتر طاهره چنگیز افزود: واکسیناسیون عمومی کوو ایران برکت در اصفهان با تحویل ۲ هزار دوز آغاز شد و در مرحله نخست، به ۲ هزار نفر از مجریان برگزاری انتخابات بیست و هشتم خرداد امسال تزریق می‌شود.

وی با بیان اینکه مقرر بود این واکسن‌ها قبل از انتخابات به افراد مذکور تزریق شود، خاطرنشان کرد: ما محموله ۲ هزار دوزی را چند روز قبل از انتخابات دریافت کردیم اما ترجیح دادیم کار واکسیناسیون بطور فشرده و در فرصت کوتاه باقی‌مانده به انتخابات انجام نشود بنابراین اجرای واکسیناسیون به بعد از ۲۸ خرداد موکول شد.

چنگیز در باره واکسن داخلی "کرونا پاستور" نیز گفت: به محض صدور مجوز استفاده اضطراری از این واکسن، کار واکسیناسیون با آن آغاز می‌شود که به احتمال زیاد این کار تا اواخر تیر امسال صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر واکسیناسیون دوز دوم افراد بالای ۷۰ سال در استان اصفهان در حال اجراست، افزود: واکسیناسیون دوز اول گروه بعدی یعنی سالمندان بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیمارهای پرخطر بالای ۶۰ سال نیز با رسیدن محموله‌های جدید آغاز می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه هفته گذشته یک محموله ۵۸ هزار دوزی و این هفته یک محموله ۶۳ هزار دوزی واکسن کرونا به اصفهان تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: این واکسن‌ها از نوع "اسپوتنیک" و "سینوفارم" است.

وی اظهار امیدواری کرد که با رسیدن محموله‌های جدید واکسن کرونا، روند واکسیناسیون در استان اصفهان شتاب بیشتری بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار