تفاهم خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند ازبکستان روز جمعه توسط شهرداران این شهرها به صورت ویدیو کنفرانس امضا شد.
کد خبر: ۹۷۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱ 02 July 2021

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در آیین امضای تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند گفت: با امضای این تفاهم نامه، بستر همکاری و فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری و سایر فعالیت‌ها برای ایران و ازبکستان فراهم خواهد بود.

وی افزود: بعد از شهر سمرقند، اصفهان با پورتو (پرتغال) و حیدرآباد (هند) قرارداد خواهرخواندگی امضا خواهد کرد.

شهردار اصفهان گفت: تفاهم نامه خواهرخواندگی اصفهان و سمرقند فقط برای همکاری بین دو شهرداری نیست، بلکه از فردا، تمام نهادهای مربوطه از جمله دانشگاه‌ها و اتاق بازرگانی و سایر مراکز می‌توانند تحت لوای این تفاهم نامه فعالیت‌های خود را آغاز کنند.

آقای نوروزی تاکید کرد: اصفهان و سمرقند می‌توانند با بهره‌گیری از اشتراکات و بناهای تاریخی و فرهنگی خود، تعاملاتِ فرهنگیِ ایران و ازبکستان را نمایندگی کنند.

وی با دعوت از هنرمندان سمرقند برای شرکت در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که در اکتبر سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود، گفت: تولیدات و آثار مشترک در زمینه کتاب، موسیقی، ویدئو و تولید محتواهای رسانه‌ای و مجازی در دو شهر برای معرفی خواهر خوانده‌های جدید و ترغیب شهروندان سمرقندی برای سفر به اصفهان و بالعکس از دیگر موارد قابل توجه است.

بابر میرزا آبلاق اف، شهردار سمرقند نیز در این آیین گفت: امضای این سند برای برقراری روابط دوستانه و خواهر خواندگی بین دو شهر و دو کشور دوست و برادر پایه گذاری خواهد شد.

وی افزود: همکاری بین دو شهر و دو کشور هم دین و دارای جهان‌بینی مشترک باعث توسعه روابط بین‌المللی دو کشور می‌شود.

سَمَرْقَنْد دومین شهر بزرگ ازبکستان و مرکز استان سمرقند است. بیشتر ساکنان این شهر فارسی‌زبان هستند و به فارسی تاجیکی سخن می‌گویند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار