موسسه خیریه محمد رسول الله (ص) در همدان بیش از ده سال سابقه فعالیت دارد که تا دو سال گذشته این موسسه بصورت خاص در حوزه کودکان بی سرپرست فعال بود که در حال حاضر علاوه بر حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست، در حوزه حمایت از بیماران خاص، از جمله تالاسمی، سرطانی و ام اس، جسمی حرکتی، سالمندان، زنان بی سرپرست، بی خانمان‌ها، خانواده‌های بی بضاعت، اشتغال، کار افرینی و وام و... فعالیت دارد.
کد خبر: ۹۷۵۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 03 July 2021
موسسه خیریه محمد رسول الله (ص) در همدان بیش از ده سال سابقه فعالیت دارد که تا دو سال گذشته این موسسه بصورت خاص در حوزه کودکان بی سرپرست فعال بود که در حال حاضر علاوه بر حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست، در حوزه حمایت از بیماران خاص، از جمله تالاسمی، سرطانی و ام اس، جسمی حرکتی، سالمندان، زنان بی سرپرست، بی خانمان‌ها، خانواده‌های بی بضاعت، اشتغال، کار افرینی و وام و... فعالیت دارد. 

به گزارش تابناک همدان، مدیراجرایی موسسه خیریه محمد رسول الله (ص) با اشاره به رسالت و برنامه‌ها و اقدامات این موسسه، گفت: با توجه به شرایط کرونا، اکثر خدمات این قشر آسیب پذیر در زمینه اقتصادی است، بنابراین تهیه و پخت غذای گرم و در کنار آن، تامین سبد معیشتی و ارایه گوشت قربانی هر هفته برای گروه‌های مختلف از اقدامات این موسسه محسوب می‌شود. 

خانم فرهنگی با بیان اینکه بعد از کاهش کرونا برنامه‌های بیشتری خواهیم داشت، افزود: در زمینه سلامت روان خانواده‌ها قدم بیشتر و بهتری در قالب کارگاه‌های آموزشی خواهیم برداشت و اقدامی که در این زمینه داشته ایم برگزاری اردو‌های یک روزه برای همه گروه‌ها بصورت مستمر است که با پذیرایی صبحانه، ناهارو میان وعده به همراه کلاس سبک زندگی برای دختران و مادران و کلاس خلاقیت و سرگرمی برای کودکان است که در خدمت این عزیزان هستیم.

وی خاطر نشان ساخت: کلاس‌های آموزشی برای کودکان و مادران و کلاس‌های مهارت‌های زندگی و فرزند پروری برای مادران و دختران، کارگاه‌های حمایتی از دیگر اقدامات است که این آموزش‌ها برای موسسه حائز اهمیت است. 
فرهنگی با بیان اینکه این کارگاه‌ها فقط مشاوره صرف نیست، تاکید کرد: این کارگاه‌ها حمایتی است و برنامه‌ها هر هفته برای تمامی گروه‌ها اختصاص دارد.

وی از اجرای برنامه‌هایی در زمینه اشتغالزایی و خودکفایی بیماران خاص خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده با ارگان‌های مختلف بیش از ده مشاغل خانگی در نظر گرفته شده که متقاضیان پس از استعداد سنجی، در این کلاس‌ها شرکت و آموزش خواهند دید.

این فعال حوزه خیرین، تصریح کرد: در حال حاضر به گروه‌های تحت حمایت موسسه اطلاع رسانی شده و افراد پس از استعداد سنجی در سامانه ثبت نام و ۱۶ ساعت آموزش تئوری و سپس بصورت عملی در کارگاه‌ها آموزش خواهند دید و با توجه به استعدادی که دارند افراد مشاغل خانگی خود را شروع خواهند کرد که همه این اقدامات در راستای استقلال مالی افراد با بیماری‌های خاص است که بتوانند از لحاظ اقتصادی خودکفا شده و مشکلات معیشتی کمتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: موسسه خیریه محمد رسول الله با برنامه‌های پیشرو در نظر دارد از حمایت صرف خارج شده، و اعضا را به سمت خودکفایی و اشتغال و آموزش پیش ببرد و با این اقدامات منزلت افراد حفظ شده وامیدواریم گام اساسی در راستای سلامت روان افراد و خانواده‌های این عزیزان برداریم.

فرهنگی یاد آور شد: تمام تلا ش ما بر این است که همه اعضا در سه فاز آموزش یا حمایت‌های روانی، (سلامت روان) و اشتغال قرار بگیرند و برنامه‌هایی نیز در زمینه تفریحی، بومگردی و حضور در اردو‌های یک روزه و همدان گردی، نمایش فیلم و برنامه‌های ورزشی نیزدر نظر داریم.

وی تصریح کرد: با توجه به بیماری کرونا شرایط برای حضور اعضا در سالن‌های ورزشی سخت شده و همچنین به لحاظ شرایط اقتصادی، پیشنهادی به مربیان، سالن داران و باشگاه‌های ورزشی داریم که در قالب "نذر ورزشی" کمک حال افراد تحت حمایت ما باشند.

فرهنگی در ادامه با اشاره به مشکلات متعددی که بیماران خاص دارند، افزود: در مجموعه ما افرادی هستند که حتی قادر به خارج شدن ازمنزل به بیرون نیستند و این امر برایشان آرزو شده، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم افرادی که توانایی دارند برای ایاب و ذهاب این افراد همکاری نمایند.

 وی نداشتن بیمه و خدمات بیمه‌ای را یکی دیگر ازمشکلات بیماران دانست و یاد آور شد: یکی از مهمترین مشکلاتی که بیماران خاص دارند بحث بیمه است که مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و حتی گا‌ها دیده می‌شود بیمه گذار از بیمه کردن افراد با بیماری‌های خاص امتناع میکند و از طرفی هم تامین دارو از مهمترین مشکلات این بیماران است.

 فرهنگی اظهار داشت: برای تامین دارو‌ها نیز قدم‌هایی برداشته شده و با توجه به تحریم‌ها این مشکلات بیشتر خود نمایی میکند و نمایندگان شهر همدان در مجلس می‌توانند پیگیر این مشکلات خصوصا تامین دارو‌های این بیماران با همکاری هلال احمر و علوم پزشکی باشند.

وی یاد آور شد: بیماران خاص علاوه بر تامین دارو و درمان با مشکلات روحی و روانی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند و حتی مشخص شده فردی که به لحاظ روحی اوضاع مساعدتری دارد روند بهبودی و درمانی اش تسریع شده و زودتر بهبود میابد وباید افراد با بیماری خاص قبل از هر چیزی از لحاظ روحی و روانی در امنیت قرار بگیرد تا روند بهبودی و کنترل بیماری موفق باشد و با برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و تفریحی سعی داریم که به لحاظ روحی این افراد را حمایت کنیم.


مدیراجرایی موسسه خیریه محمد رسول الله، در پایان با بیان اینکه افراد عضو موسسه در دو مسیر حمایتی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: افراد در موسسه یا در مسیر آموزش مهارت و اشتغال یا در مسیر سلامت روان خدمات آموزشی دریافت می‌کنند و از این به بعد کمک‌های حمایتی، معیشتی، اشتغالزایی و آموزش برای افرادی خواهد بود که در حوزه کسب و کار یا حوزه آموزشی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار