رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موج جدید"کووید دلتا" نوع هندی به اصفهان رسیده و شهرستان‌های اردستان، اصفهان و کاشان وضعیت قرمز کرد و خطر انتشار این نوع ویروس سایر مناطق استان را نیز تهدید می‌کند.
کد خبر: ۹۷۶۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 07 July 2021

طاهره چنگیز اظهار داشت: ما شاهد بیشترین میزان بروز کرونا در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در اصفهان و بیشترین میزان بستری به همان میزان درشهرستان اردستان هستیم.

وی با اشاره به اینکه اغلب شهرستان‌های استان اصفهان در شرایط نارنجی است، افزود: بر اساس افزایش تست مثبت در بیشتر شهرستان‌ها، در آینده شاهد خواهیم بود که در دیگر مناطق پرجمعیت نیز تغییر رنگ ایجاد شود.

چنگیز ادامه داد: مراعات نکردن دستور العمل‌ها می‌تواند موجب تشدید شیوع ویروس و افزایش مرگ ومیر شود.

وی گفت: مجموع بستری شدگان ۲۲ شهرستان که تا ۲ هفته پیش زیر هزار نفر بود، بالای هزار نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بر ضرورت کاهش فعالیت صنوف تاکید کرد و گفت: فروشندگان مواد غذایی و رستوران‌ها باید فعالیت خود را بیرون بر کنند.

 چنگیز در خصوص واکسیناسیون در استان اصفهان گفت: متناسب با واکسن دریافتی دراستان واکسیناسیون بدون ازدحام ادامه دارد اما افراد به شرط دعوت به واکسن زدن می‌توانند برای تزریق مراجعه کنند.

وی افزود: توصیه ما به خانواده‌ها این است که اگر مراسم مختلف اعم از جشن و ازدواج را برنامه ریزی کرده اند به طور جدی لغو کنند زیرا شرایط فعلی تجمع حتی در فضای باز هم مجاز نیست.

چنگیز تاکید کرد: کرونای دلتا بسیارجدی و مسری تر است و ما انتظار همراهی مردم را داریم تا ۲ هفته محدودیت وضعیت قرمز اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار