معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت:تاکنون بیش از ۱۶ هزار لیتر بر ثانیه آب برای شهرک های صنعتی کشور تامین شده است اما این مناطق دستکم به ۱۴ هزار لیتر آب دیگر نیاز ضروری دارند.
کد خبر: ۹۷۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 08 July 2021

علی رسولیان در مراسم بهره برداری از طرح استحصال آب صنعتی برای مصرف در صنایع شهرک صنعتی رنگ سازان شهرضا در جنوب اصفهان افزود: هم اینک در شهرک‌های صنعتی کشور بامشکل جدی تامین آب مواجه هستیم به گونه ای که ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر آب را تا ۲ سال آینده باید به  این نقاط صنعتی برسانیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس مشارکت می‌کند تا از آب دائم و مستمر بهره مند شویم اما این طرح زمان بر است.

رسولیان گفت: توافقنامه‌هایی برای استفاده از آب تصفیه شده از محل پساب شهرک‌های صنعتی در بسیاری از استان‌ها امضا شده و امروز یکی از بزرگترین این طرح ها افتتاح شد و با بهره برداری از این طرح که اجرای آن در راستای توسعه استان اصفهان است، آب مطمئنی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: سال گذشته سرمایه گذاری در حوزه صنعت و شهرک های صنعتی ۲ برابر شد، هم اینک ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در کشور وجود دارد که به‌عنوان یکی از افتخارات نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

رسولیان بیان کرد:بیش از یک میلیون نفر به‌صورت مستقیم در  ۴۸ هزار واحد صنعتی کشور مشغول به کار هستند و تاکنون ۲۳۴ تصفیه خانه فاضلاب در ۱۹۱ شهرک صنعتی کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه طرح بازیابی آب از پساب در ۷۳ تصفیه خانه نواحی و شهرک‌های صنعتی  انجام شده است ادامه داد : روزانه ۳۵ هزار متر مکعب آب از پساب بازیابی می‌شود و با استفاده از شهرک‌های صنعتی نیاز آبی صنعت را تامین خواهیم کرد تا فعالان صنعتی مشکلی برای تامین آب و توسعه واحدهای خود نداشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار