تابناک: سرپرست فرمانداری کاشان با اشاره به تولید فرش مسجد امام علی(ع) شهر کپنهاک دانمارک توسط هنرمندان و صنعتگران کاشانی گفت: بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در اروپا با فرش کاشان مفروش می‌شود.
کد خبر: ۹۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 20 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حمیدرضا مومنیان در مراسم رونمایی از بزرگ‌ترین فرش ماشینی جهان با بیان اینکه عرصه هنر فرش عرصه‌ای سهل و ممتنع است، اظهار کرد: عرصه هنر فرش زیبا، جذاب، شوق آفرین و طاقت فرسا است. وقتی دستان هنرمند طراح و صنعتگر خالق چنین اثری می‌شود و بعد از تلاشی نفس‌گیر با لحاظ کردن رنگ بندی و طرح و نقشه چنین کاری از آب و گل در می‌آید زیبایی وصف ناشدنی خلق می‌کند که همه را به تحسین وا می‌دارد.

سرپرست فرمانداری کاشان با اشاره به تولید فرش مسجد امام علی(ع) شهر کپنهاک کشور دانمارک توسط هنرمندان و صنعتگران کاشانی گفت: این اقدام از دو جهت اهمیت دارد نخست بعد معنوی آن است که بزرگ‌ترین مسجد شیعیان در اروپا با فرش کاشان مفروش می‌شود و دوم آن که از لحاظ طرح، نقشه و مسائل فنی شاهد کار بزرگی هستیم.

وی تصریح کرد: کاشان نخستین شهر کشور و دومین شهر جهان بعد از غازی آنتپ ترکیه در تولید فرش ماشینی است. تلفیق هنر و صنعت در شهرستان کاشان و آران و بیدگل باعث شده است که این منطقه به عنوان قطب تولید فرش ماشینی در کشور شناخته شود.

سرپرست فرمانداری کاشان تصریح کرد: کاشان کالایی به نام فرش ماشینی تولید می‌کند که متفاوت با فرش دستباف است. البته وجوه مشترکی دارند، ولی هر کدام عرصه متفاوتی را رقم می‌زنند و ایجاد مباحث تصنعی در میان اصحاب فرش دستباف و فرش ماشینی است که خدشه و آسیب به هر دو موضوع زده است.

مومنیان یادآور شد: آوازه کاشان در حوزه صنعت و هنر، آوازه بلندی است و پیشنیه اطمینان بخش کاشان نیز موید این قدرت است و این امر باعث می‌شود کار را حتی از دیگر کشورهای جهان به کاشان سپرده و بدین وسیله فرآیند اشتغال، کارآفرینی و توسعه و تحقیقات را بیش از پیش تسریع و تسهیل کنند.

وی در خصوص اهمیت جایگاه فرش دستباف کاشان در بعد ملی و بین المللی گفت: ثبت مهارت‌های تولید فرش دستباف کاشان در سازمان جهانی مالکیت فکری نشان از آن دارد که کاشان به واسطه ظرفیت‌های بی نظیر خود مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :