مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در سال‌جاری و سال آینده بر اساس طرح و برنامه کشوری قرار است یک‌هزار و 800 دستگاه پلاک‌خوان در جاده‌های کشور نصب شود که سهم استان اردبیل 14 دستگاه است.
کد خبر: ۹۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 20 September 2015

علی رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: با هدف کنترل هوشمند ترددها در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل ما با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدام به نصب و راه‌اندازی سیستم هوشمند دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌های استان اردبیل کردیم که این کار از چند سال پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی نصب 38 دستگاه دوربین نظارتی تصویری هوشمند را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان به ویژه نقاط حادثه‌خیز بیان کرد و گفت: هدف اصلی از نصب این دوربین‌ها مدیریت سوانح و حوادث جاده‌ای، کنترل حجم ترافیک توسط پلیس، آگاهی از شرایط جوی، کنترل مدیریت حمل و نقل بار و مسافر و کاهش تصادفات و وقوع حوادث ناگواری است که در جاده‌های استان اردبیل رخ می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در کنار نصب این دوربین‌های نظارت تصویری تاکنون 52 سامانه ترددشمار آنلاین نیز در جاده‌های استان اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: در حقیقت این سامانه به صورت رفت و برگشت شامل 28 دستگاه ترددشمار آنلاین است که به صورت الکترونیکی رقم تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی را ثبت و ضبط می‌کند.

رحمتی با بیان اینکه در یک سال گذشته بر اساس اطلاعات این دستگاه‌های ترددشمار بیش از 45 میلیون تردد در محورها و جاده‌های استان اردبیل به ثبت رسیده است، بیان کرد: بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل مربوط به محور اردبیل ـ آستارا و گردنه حیران و همچنین محور اردبیل ـ سرچم بوده است.

این مسئول ادامه داد: ما حتی توسط این دستگاه‌ها قادر هستیم تعداد تردد وسایط نقلیه باری، مسافری و پنج کلاس خودرویی اعم از سنگین و سبک را مورد ارزیابی قرار داده و وضعیت ترددی آنها را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل یادآور شد: با نصب دستگاه‌های ترددشمار و ثبت تخلفات ما به پلیس کمک می‌کنیم تا سرعت وسیله نقلیه، سبقت غیرمجاز و فاصله طولی بین خودروها را با اطلاعات دقیق جمع‌آوری کرده و نسبت به رصد و ثبت دقیق اطلاعات آنها و همچنین پایش این اطلاعات کمک کنند.

رحمتی تصریح کرد: همه این سامانه‌های هوشمند در اختیار پلیس راه، ‌راه و شهرسازی، جمعیت هلال‌احمر و اورژانس است تا به موقع از حوادث مطلع شده و نسبت به امدادرسانی و خدمات‌رسانی اقدام کنند.

وی نصب هشت سامانه پلاک‌خوان آنلاین را در جاده‌های استان بیان کرد و گفت: ما فقط امر نگهداری این دستگاه‌ها را عهده‌دار هستیم و تمام اطلاعات این سامانه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد، محور اردبیل ـ سرعین، ‌اردبیل ـ آستارا، مسیر سامیان، سه‌راهی امیرکندی، محورهای مواصلاتی گرمی، سه‌راهی روح‌کندی، مسیر ترددی کشت و صنعت، قره‌آقاج و تونل محور پارس‌آباد ـ اردبیل مجهز به این سامانه شده‌اند تا ثبت تخلفات به انجام برسد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل افزود: قرار است طی سه سال آینده شرکت پیمانکار در جاده‌های کشور بیش از یک‌هزار و 800 دستگاه پلاک‌خوان نصب کند که سهم استان اردبیل 14 دستگاه است که انتظار می‌رود سال آینده این امر تحقق پیدا کند و ما در محل‌های تعیین شده شاهد نصب این دستگاه‌ها باشیم.

رحمتی عنوان کرد: ما علاوه بر این سامانه‌های الکترونیکی یک دستگاه توزین در حال حرکت برای خودروهای باری سنگین در محور اردبیل ـ آستارا نصب کردیم تا پلیس بار اضافی خودروها را کنترل کرده و نسبت به رصد آن اقدام کند.

این مسئول در پایان یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم نسبت به ایمن‌سازی در محورها و جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل اقدام کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار