رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به کمبود آب شرب برخی محلات این شهر گفت: به منظور رفع این مشکل بسیاری از چاه‌هایی که برای آبیاری فضای سبز در اختیار داشتیم به شبکه آب شرب شهری متصل کردیم و ساعات آبیاری فضای سبز شهری را کاهش دادیم.
کد خبر: ۹۷۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳ 18 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فرامرز رحمتی‌زاده» روز یکشنبه خروج این چاه‌ها از دور آبیاری را سبب تنش آبی در فضای سبز شهری دانست و افزود: در گذشته آبیاری درختان سطح شهر به صورت هفتگی انجام می‌شد، اما اکنون حدود ۱۰ تا ۱۲ روز یکبار انجام می‌شود و دور آبیاری کاهش یافته، زیرا منابع آبی بسیار کم است و در این شرایط بحرانی مجبور به مدیریت منابع آب هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساعات آبیاری چمن‌ها را به ساعات خنک تغییر دادیم، اظهار داشت: اگر چه ساعات آبیاری فضای سبز را تغییر داده‌ایم و شب‌ها، عصر‌ها و صبح‌ها آبیاری انجام می‌شود، اما از آنجا که در مقطع زمانی مشخصی چاه در اختیار داریم مجبوریم بعضی مواقع در ساعات گرم هم نسبت به آبیاری اقدام کنیم، زیرا حجم فضای سبز زیاد و منابع آبی محدود است در نتیجه در ساعات خنک نمی‌توانیم همه فضای سبز شهری را آبیاری کنیم.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تاکید کرد: با توجه به حجم چمنی که در اختیار داریم بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با استفاده از سیستم مکانیزه و فواره‌ها آبیاری انجام می‌شود و در صورت آبیاری توسط کارگران نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به صورت مستقیم انجام خواهد شد تا عمق مفید چمن آبیاری شود.

رحمتی زاده زمان آبیاری بارانی را حدود ۳۰ دقیقه عنوان کرد و گفت: بیشتر فضا‌های سبز به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود، اما در برخی از بلوار‌ها توسط تانکر این کار صورت می‌گیرد.

وی افزود: حجم چمن‌ها بسیار زیاد است و اگر بخواهیم آن را با گونه دیگر کم آب بر جایگزین کنیم یکی دو سال زمان می‌خواهد با این حال درصدد هستیم گونه‌های سازگار با شرایط آب و هوای خشک کرمانشاه که هم نیاز آبی کمتری داشته و هم فضای سبز زیبایی را ایجاد کند، کشت کنیم.

این مدیر شهرداری اضافه کرد: در این راستا کارشناسان فضای سبز کرمانشاه با همکاری کارشناسان فضای سبز سایر کلانشهر‌ها طرح‌های مطالعاتی را در دستور کار قرار دارند تا به مرور این گونه‌ها جایگزین چمن شود

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار