به میزبانی دفتر پایگاه خبری تابناک قم برگزار شد
دومین نشست از سلسه نشست‌های بررسی چالش‌های پیش‌روی ششمین دوره شورای شهر قم با حضور مولائی از اعضای منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر و جمعی از طلاب و نمایندگان گروه های جهادی در دفتر پایگاه خبری تابناک قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 25 July 2021

به گزارش تابناک قم، نشست بررسی اهداف و برنامه‌های فرهنگی ششمین دوره شورای اسلامی شهر قم به میزبانی دفتر تابناک قم و با حضور جمعی از نخبگان حوزوی و مصطفی ملایی منتخب مردم در شورای اسلامی شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست، فخرالدین یوسف‌پور سرپرست دفتر تابناک در قم گفت: شورای شهر پنجم با همه نقاط مثبت و منفی که داشت، یکی از نقد‌هایی که میتوان به آن مطرح کرد این بود که ارتباط اعضای شورا با بدنه جامعه به ویژه جامعه نخبگانی خیلی ضعیف بود که در این راستا ما قرار است پایه گذار نشست‌هایی میان اعضای جدید شورا و تشکل‌های نخبگانی باشیم که امروز به علت شیوع ویروس کرونا محدودتر برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناطقی از طلاب جهادی شهر قم با بیان اینکه وضعیت شهر قم در سال‌های اخیر از نظر فرهنگی پست رفت قابل توجهی داشته است، عنوان کرد: اعضای شورای شهر احتیاج به مطالعه قوی فرهنگی دارند و گاهی نیاز است که از مشاوران فرهنگی برای تصمیم‌گیری در شهر استفاده کنند.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام کارگر طلبه دغدغه‌مند در حوزه مسائل شهری تصریح کرد: ما از شورای شهر انتخاب شده نمی‌توانیم توقعات حداکثری داشته باشیم، اما انتظار داریم که حداقل‌ها در حوزه فرهنگ توسط این شخصیت‌ها دنبال شود. در دوره‌ای مطالبات رهبری از دستگاه‌ها و نهاد‌ها در سطح شهر به نمایش درمی‌آمد، اما اکنون یک سالی است که دیگر به این موضوع پرداخته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام کاوه محقق حوزوی قم نیز طی سخنانی عنوان کرد: شورای شهر و شهرداری به فکر تولید تئوری فرهنگی و تبلیغ این تئوری نیست و این ایده‌هایی که در حوزه تبلیغ حجاب استفاده مورد قرار می‌گیرد به خوبی گویای این موضوع است.

مصطفی ملایی منتخب مردم در شورای اسلامی شهر قم در پایان این نشست گفت: در حوزه فرهنگی در قم مؤسسات مختلفی وجود دارند، اما جهت، ساختار و جایگاه هر مجموعه تعیین نشده است ما باید یک حرکت منسجم داشته باشیم تا بتوانیم به یک هدف مشترک برسیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئول وضعیت فرهنگی امروز قم فقط شورای شهر قم نیست، عنوان کرد: افرادی که در حوزه مسائل فرهنگی شهر قم دغدغه‌مند هستند باید از همه دستگاه‌های مسئول درخواست پویایی و تکاپو داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار