مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: در حال حاضر حجم عظیمی از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به صورت خام از کشور خارج می‌شود و لازم است مجموعه هایی، فرآوری سنگ‌های قیمتی را انجام داده و از خام‌فروشی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 27 July 2021

به‌گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی در بازدید از موزه سنگ یاقوت قم اظهار کرد: در حال حاضر حجم عظیمی از سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی به صورت خام از کشور خارج می‌شود و ایجاد چنین مجموعه‌ای، موجب فرآوری سنگ‌های قیمتی و جلوگیری از خام‌فروشی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و صادرات آن به کشورهای دیگر، علاوه بر حفظ منابع کشور، نقش بزرگی در تولید ناخالص ملی خواهد داشت.

ارجمندی با بیان این‌که ایجاد موزه سنگ، آموزشگاه تراش سنگ‌‏های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ایجاد نمایشگاه و فروشگاه عرضه انگشتر و زیورآلات‌ سنتی در کنار هم و به صورت یک مجموعه واحد، اقدام بسیار ارزشمندی است، افزود: راه‌اندازی یک فروشگاه صنایع‌دستی و استفاده از فضای مجازی برای بازاریابی می‌تواند مقدمه‌ای برای کسب‌وکار پرسود باشد.

در این بازدید مدیر موزه یاقوت کویر، اظهار کرد: حدود ۱۱۰۰ قطعه از زیبا‌ترین کانی‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در موزه یاقوت ‌کویر نگهداری می‌شود.

وی با بیان این که حدود ۸۰درصد سنگ های این مجموعه مربوط به معادن ایران و بقیه متعلق به معادن خارج از ایران است، ادامه داد: بخشی از سنگ‌ها مانند باریت، زئولیت، کائولن، عقیق، ژاسپر، ژیپس ، هماتیت، گارنت و اپیدت متعلق به معادن ایران و سنگ‌هایی مانند بیسموت، سیترین، آمیتیست، زمرد، یاقوت و ... متعلق به معادن کشورهای دیگر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار