فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه:
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از دوران دفاع مقدس به عنوان دورانی پرافتخار یاد کرد که مایه عزت و سربلندی برای نظام جمهوری اسلامی شد.
کد خبر: ۹۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 21 September 2015
سردار بهمن ریحانی روز دوشنبه در نشستی خبری که در محل سالن جلسات سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد فرا رسیدن هفته دفاع مقدس را تبریک گفت و اظهار کرد: خاطرات آن دوران را می توان به عنوان میراثی گرانبها سینه به سینه به نسل های آینده انتقال داد.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس آنقدر غنی است که باید در خصوص آن در کتاب های درسی دانش آموزان از همان سن ابتدایی مطلب نوشته شود و حتی جداگانه تدریس گردد.

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس با شخصیت های بزرگی که در آن دوران تاریخ ساز شدند ادغام شده است، شخصیت هایی نظیر شهید همت، شهید صیاد شیرازی، شهید فکوری و ... که امروزه الگوهای خوبی برای نسل جوان هستند.

وی گفت: همچنین نباید از نقش بسیار پررنگ حضرت امام (ره) در آن دوران حساس و تاریخی به سادگی عبور کرد، ایشان فضایی به وجود آوردند که افرادی نظیر شهدا آمدند در آن فضا یک شبه راه صد ساله را طی کردند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه در ادامه با اشاره به تدارک برنامه های متنوع در هفته دفاع مقدس گفت: این هفته از فردا (سه شنبه) 31 شهریور با برپایی مراسم رژه در چهار شهر استان آغاز می شود.

سردار ریحانی خاطرنشان کرد: مراسم رژه امسال در شهرهای اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، جوانرود و کرمانشاه برگزار می شود که مراسم کرمانشاه از ساعت هشت صبح در بلوار طاق بستان شروع خواهد شد.

وی برگزاری جشنواره شعر کردی در پاوه توسط بسیج هنرمندان را از دیگر برنامه های اولین روز هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

سردار ریحانی همچنین در خصوص برنامه های روز دوم هفته دفاع مقدس گفت: به دلیل تعطیلی روز پنجشنبه و مصادف شدن این روز با عید سعید قربان غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدا یک روز زوتر انجام می شود، ضمن اینکه دیدار با خانواده های معظم شهدا و سرکشی از جانبازان نیز از دیگر برنامه های این روز خواهد بود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزاری صبحگاه مشترک مدارس همزمان با به صدا درآمدن زنگ مقاومت و افتتاح پروژه های آماده شده از سوی بسیج سازندگی را از دیگر برنامه های این روز عنوان کرد.

وی یادآور شد: در روز پنجشنبه دوم مهر و در سومین روز از هفته دفاع مقدس نیز شاهد اجرای یادواره های شهدای شهرستان های استان و سرکشی از جانبازان خواهیم بود.

سردار ریحانی برگزاری پیاده روی خانوادگی در شهرستان های استان در روز جمعه سوم مهر را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: این برنامه در کرمانشاه از ساعت 7 صبح و از مقابل بوستان شاهد تا طاق بستان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: روز شنبه چهارم مهر نیز برنامه مفصلی در گیلانغرب به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود و به دنبال آن هستیم که این روز را به عنوان روز مقاومت مردم گیلانغرب در تقویم رسمی کشور بگنجانیم.

برگزاری مانور پدافند عامل، برگزاری محفل های انس با قرآن کریم، برگزاری یادواره شهدای زن در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) با حضور مسوولین کشوری، برگزاری همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در سراسر استان و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم در طول هفته از دیگر برنامه هایی بود که سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به آن ها اشاره کرد.

جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق با ایران در روز 31 شهریور با شلیک اولین موشک ها به شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه آغاز و در پنجم مرداد سال 67 با انجام عملیات مرصاد در اسلام آبادغرب به پایان رسید و در این مدت کرمانشاه برای دفاع از تمامیت ارضی کشور 9 هزار و 800 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار