کد خبر: ۹۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 21 September 2015

مدیرکل دامپزشکی استان البرز از نظارت جدی بر عرضه دام زنده در آستانه عید سعید قربان خبر داد.

علی‌اصغر شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در عید سعید قربان، بسیاری از مردم مسلمان و ولایی کشورمان اقدام به قربانی در راه خداوند می‌کنند.

وی تصریح کرد: به همین دلیل سازمان دامپزشکی در سراسر کشور و به‌ویژه استان البرز ایجاد تمهیدات لازم برای تامین نیاز مردم در این ایام را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول گفت: در استان البرز نیز 18 جایگاه ویژه عرضه دام زنده در مناطق و شهرستان‌های مختلف این استان به ویژه کرج برای عرضه دام به متقاضیان دایر شده است.

شریفی افزود: همچنین در مناطقی که امکان احداث جایگاه نداشتیم، 27 پایگاه ثابت و 10 پایگاه سیار عرضه دام در نظر گرفته شده است تا بتوانیم نیاز مردم را تأمین کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام‌ها چه اقداماتی انجام می‌شود، گفت: دو موضوع را به عنوان اولویت اصلی قرار دادیم که نظارت بر ذبح شرعی و دیگری ذبح بهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: برای تحقق این مهم 27 ناظر شرعی و 66 دامپزشک برای نظارت بر ذبح بهداشتی در استان البرز فعال شده‌اند.

شریفی اظهار داشت: ناظران ذبح شرعی، بازرسان و دامپزشکان برای ذبح بهداشتی به طور دائم در جایگاه‌های عرضه دام در استان البرز مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام، از مردم می‌خواهیم تا از مراکز مجاز عرضه دام استفاده کرده و گوشت سفید و قرمز را هم تنها در صورت داشتن مهر دامپزشکی خریداری کنند.

شریفی در پایان تاکید کرد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز میان انسان و حیوان مشترک نیست و مردم هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند، ضمن اینکه این بیماری کنترل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار