تاکنون 20 هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی خرید تضمینی شده است.
کد خبر: ۹۸۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 09 August 2021

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان اصفهان گفت: این میزان خرید تضمینی گندم به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان اصفهانی خریداری شده که ۹۰ درصد مطالبات آن به گندم کاران پرداخت شده است.

محسن ضیایی افزود:کشاورزان استان اصفهان می‌توانند گندم خود را به ۴۰ مرکز تعاونی روستایی به عنوان مباشر و همچنین دو سیلوی دولتی و ۹ کارخانه آرد سازی تحویل دهند.

پیش بینی می‌شود امسال از ۳۷ هزار هکتار مزرعه زیرکشت گندم در استان اصفهان ۱۶۰ هزار تن محصول تا پایان شهریور برداشت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان در نشستی با اصحاب رسانه، نیازسالانه گندم کشور را بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تن برشمرد و گفت: ۵۵۰ هزار تن آن سهم استان اصفهان است.
ضیایی، استان‌های خوزستان و فارس را در تولید گندم از سرآمدان کشور برشمرد و افزود: اصفهان نیز رتبه پنجم در تولید این محصول استراتژیک دارد.

وی با بیان اینکه مدت زیادی است که قیمت آرد گندم ثابت مانده است گفت: به دلیل افزایش دستمزد و اجاره بهای نانوایی، بنا به تصمیم کارگروه آرد و نان استان قیمت نان افزایش یافت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان افزود: کمشچه امروز به عنوان قطب نانوایی کشور شناخته می‌شود و به تعدادی از استان‌های کشور روزانه نان صادر می‌کند.

وی گفت: در استان اصفهان هیچ کمبود آرد گندم وجود ندارد و طبق پژوهش‌ها اصفهان جزو استان‌هایی است که باکیفیت‌ترین نان و کم‌ترین دوریز را دارد.

محسن ضیایی به کارخانه‌های وابسته به آرد گندم اشاره کرد و گفت در استان اصفهان کارخانه‌های زیادی ازجمله تولید ماکارونی فعال است که با توجه به سهمیه، آردشان تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار