رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هشدار نسبت به شرایط حاد کرونایی استان،گفت: از هر دانشجو و دانش‌آموخته پزشکی، پرستاری، مامایی، فوریت‌ها، اتاق عمل، هوشبری و دیگر رشته‌های پیراپزشکی که در راه خدمات درمانی کمکی از آنها برمی آید استمداد می‌کنم.
کد خبر: ۹۸۵۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 13 August 2021

طاهره چنگیز روز جمعه با انتشار پیامی تاکید کرد: علیرغم اینکه تمام کارکنان خدوم و ایثارگر بهداشت و درمان جانفشانی را به اوج رسانده اند، متاسفانه همچنان سیل بیماران کووید نیازمند خدمت به سوی بیمارستان ها سرازیر است از این رو به ناچار به صراحت و روشنی اعلام می کنم که ظرفیت بیمارستان‌ها تقریباً در همه شهرستان های استان از مرز اشباع گذشته است و دیگر پزشک و پرستاری برای پر کردن شیفت‌ها در بخش‌های جدیدی که در تدارک راه‌اندازی آن‌ هستیم وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از همکاران شاغل بیمار شده و بستری و تحت مراقبت‌اند، افزود: حتی در نقل و انتقال امدادخواهان با کمبود راننده آمبولانس و تکنسین فوریت‌ها مواجهیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز وظیفه انسانی و حرفه‌ای ما فارغ از سلیقه‌ها و گرایشات مختلف حکم می‌کند برای نجات جان هموطنان‌ با تمام وجود و به هر نحو ممکن اقدام کنیم، گفت: به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از هر دانشجو و دانش‌آموخته پزشکی، پرستاری، مامایی، فوریت‌ها، اتاق عمل، هوشبری و دیگر رشته‌های پیراپزشکی که در این راه کمکی از آنها برمی آید استمداد می‌کنم تا بلکه در این روزگار سخت با تشریک مساعی و اهتمام جمعی تلاش کنیم تا از تلف شدن جان‌های بیشتر و داغدار شدن پدران، مادران، همسران و فرزندان دل‌نگران بیماران کووید تا حد ممکن جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به ایام محرم تصریح کرد: نظر به اینکه به طور سنتی اغلب هموطنان برای مراسم تاسوعا و عاشورا به زادگاهشان مراجعه می کنند و معمولا این امر توام با سفر از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچکتر و روستاهایی است که امکانات درمانی کمتری دارند و سوغات مسافران در اپیدمی، ویروس های سرکش تر برای هم ولایتی هاست، تمنا می کنم به طور جدی مساله منع تردد بین شهری از یک روز قبل از تاسوعا تا یک روز بعد از عاشورا در دستور قرار گیرد و از هم اکنون توضیح و توجیه کافی مردم برای ممانعت از این حجم جابه جایی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بعد از مراسم تاسوعا و عاشورا مردم بیگناه شهرستان های کم جمعیت ما که به رسم ادب پذیرای خویشاوندان شهری در خانه های کوچکشان بودند گرفتار افزایش بیماری و عواقب آن شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: باید مردم شهرهای بزرگتر متوجه شوند که سفر به زادگاه و اتراق درخانه خویشاوندان در این شرایط  واقعا بی مبالاتی و ناجوانمردی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار