معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان:
این اقدام بر اساس انعقاد تفاهمنامه ای میان بیمه رازی و این اداره کل ، بمنظور ترویج فرهنگ حمایت از میراث فرهنگی و همچنین امنیت خاطر گردشگران انجام می شود.
کد خبر: ۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱ 03 March 2015
به گزارش تابناک، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان کرد : همه بازدیدکنندگان بناهای تاریخی پر تردد استان از بیمه رایگان حوادث بهره مند می شوند.

حمید رضا آذرپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این اقدام بر اساس انعقاد تفاهمنامه ای میان بیمه رازی و این اداره کل ، بمنظور ترویج فرهنگ حمایت از میراث فرهنگی و همچنین امنیت خاطر گردشگران انجام می شود.

وی اظهار کرد : طبق مفاد این تفاهم نامه و به منظور حمایت از گردشگران در صورت بروز حوادث احتمالی ، این شرکت از تاریخ 25 اسفند تا 20 فروردین 94 موظف به پوشش بیمه ای بازدید کنندگان از اماکن تاریخی استان شده است. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان ، امنیت را به عنوان شاخص اصلی انتخاب مقصد گردشگر عنوان کرد و افزود : یکی از دلایل مهم افزایش سالانه گردشگران وجود امنیت در استان است و این مقوله جز با همت و تلاش بی وقفه و بی منت همکاران نیروی انتظامی میسر نمی شود.

آذرپور ، پیش بینی امکانات رفاهی و خدماتی مناسب را از جمله سیاست های اداره کل میراث فرهنگی در قبال گردشگران معرفی کرد و گفت : در آستانه سال جدید ، تمهیدات مطلوبی در این راستا اندیشیده شده است.

وی اخلاق مداری و میهمانداری را شاخص فرهنگی استان گیلان دانست و اضافه کرد : در ایام نوروز می بایست علاوه بر وظایف محوله برای مقابله با حوادث غیرمترقبه نیز از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد با در نظر گرفتن تسهیلات مذکور ، گردشگرانی که گیلان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند بتوانند با امنیت خاطر بیشتری از جاذبه های این استان بهره مند شوند.

گیلان دارای 1030 محوطه و بنای تاریخی و 9 موزه فعال است که طرح یادشده موزه ها و بناهای تاریخی پرتردد را شامل می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار