رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: حدود ۲۳۰ مورد مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته در استان داریم که بیشتر فوتی‌ها در سن‌های کمتر و حتی کودکان است.
کد خبر: ۹۸۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ 15 August 2021

طاهره چنگیز افزود: اگر به داد اصفهان نرسیم و همچنان تولید بیماری کووید-۱۹ داشته باشیم وضعیت آن شبیه هندوستان خواهد شد و در راهروهای بیمارستان‌ها باید بیمار پذیرش کنیم.

وی با بیان اینکه بیماران سرپایی کرونایی در حال افزایش است، اظهار داشت: به طور متوسط در ۲۴ ساعت روزانه بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ بیمار جدید به جمعیت بیماران کرونایی اضافه می شود در حالی که فقط ۲۰۰ نفر را می توانیم ترخیص کنیم زیرا مدت پذیرش حداقل بین پنج تا هفت روز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه افراد مسن بدلیل واکسینه شدن کمتر مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه میزان نمونه گیری های تست کرونا بسیار افزایش پیدا کرده در حالی که موارد مثبت ما بیش از تست هایی است که گرفته می شود.

چنگیز تصریح کرد: هر مرکز حدودا بین یکهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تست روزانه می گیرد و ما در طول یک روز بیش از ۱۰ هزار تست روزانه داریم که موارد خانوادگی به دلیل اطمینان از واگیری در آن لحاظ نشده است.

وی با اشاره به اینکه کادر درمان نیاز به همراهی دارد، تاکید کرد: ما در بخش کارکنان و نظم دهی مراکز واکسیناسیون نیرو کم داریم زیرا مردم بدون توجه به ارسال پیامک به مراکز هجوم می آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار