نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تلاش های استاندار در بحث خدمات رسانی مطلوب به مردم زلزله زده دنا و مدیریت بیماری کرونا در استان قابل تقدیر است.
کد خبر: ۹۸۶۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 16 August 2021

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز  یکشنبه با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار و پیرامون آخرین وضعیت مردم زلزله زده دنا و بیماری کرونا  گفت و گو کردند.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت الله سید نصیر حسینی نیز در این دیدار از تلاش ها ی مجدانه وزیر کشور قدردانی کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش های خوبی برای استان انجام شد که امید است در دولت جدید تکمیل شود.

وی همچنین از عملکرد استاندار به ویژه در حوزه مدیریت بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: کلانتری با شتاب و تلاش مضاعف در استان پیگیر حل مشکلات مردم است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد افزود: استاندار تلاش جدی دارند و با همان انگیزه های قبلی خدمت را ادامه می دهند و به طور قطع مردم استان هم قدردان تلاش های خادمان خود خواهند بود و این تلاشها را فراموش نخواهند کرد.

امام جمعه یاسوج  بیان کرد: زلزله شهرستان دنا ویرانی‌ های زیادی به وجود آورد و بحرانی برای استان ما ایجاد کرد و شرایط سختی را داشتیم که از خدمات و اقدامات استاندار و مجموعه مسئولان در خصوص کمک به زلزله‌ زدگان در بازسازی سی‌ سخت و شهرستان دنا قدردانی می‌ کنیم.

وی ادامه داد: نباید کارهای آسیب‌ زا انجام دهیم و جان مردم را به خطر بیندازیم قبل از هر چیز باید در عزاداری‌ ها سلامت مردم تهدید نشود و اگر جایی تخلفی صورت گرفت و در فضای بسته مراسمی شکل بگیرد مسئولان ورود پیدا کنند و اجازه تخلف را ندهند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مراسم عزاداری در محیط های باز برگزار شود تا این موج کرونا را نیز پشت سر بگذاریم.

وی از کسانی که در طرح شهید سلیمانی تلاش کردند قدردانی کرد  وگفت: کادر درمان به عنوان پیش قراولان و صف اول مبارزه با این ویروس تلاشهای بسیار داشتند و باید به صورت ویژه قدر دان آنان بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در این دیدار با اشاره به اینکه سقف اعتبارات استان در سال جاری و در همه فصول رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، اظهار داشت: این مهم یک رکورد بی سابقه است.

کلانتری  از تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی شهر زلزله زده سی سخت خبر داد و افزود: این اعتبار در حوزه زیر ساخت هزینه می شود.

وی به جذب اعتبار در خصوص ساماندهی ورودی های شهر دهدشت، پل چهارم بشار، پارک امید و غیره شاره کرد و تصریح کرد: به دنبال جذب اعتبار از محل های مختلف هستیم تا شاهد رشد بهتری در حوزه عمران و توسعه زیرساخت های مناطق مختلف استان باشیم.

کلانتری با تاکید بر اینکه استان دارای قابلیت های بالایی است، عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جای پیشرفت و توسعه همه جانبه دارد.

 وی بیان کرد: تا آخرین لحظه مسئولیت دست از تلاش برنمی داریم و با تمام توان برای استان گام برمی دارم.

کلانتری ابراز داشت: با پیگیری های انجام شده ۲ محموله واکسن خارج از سهمیه به استان اختصاص یافت محموله ۲۰ هزار دز واکسن ۲ هفته پیش به استان رسید و دیروز نیز محموله ۳۰ هزار دز واکسن در استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت.

وی خواستار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از سوی مردم شد و گفت: انتظار می رود مردم از حضور گسترده در مراسم های تشییع خودداری کنند.

کلانتری با بیان اینکه حفظ سلامت مردم دغدغه جدی مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و وزیر کشور است، افزود: مسئولان کشوری به صورت مرتب از مرکز و با حساسیت این مهم را پیگیری می کنند.

وی تاکید کرد: استان ما می تواند با کمترین خسارت ها از این بحران عبور کند و تحقق این موضوع مشروط به رعایت اقشار مختلف مردم است.

کلانتری ابراز داشت: از فردا فقط صنوف گروه شغلی ۱ مجاز به فعالیت هستند و مابقی دستگاه ها و نهادها تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه استان در پیک سوم قرار دارد، گفت: از زحمات کادر درمان تشکر می کنم، جزو محدود استان هایی هستیم که علی رغم شرایط بیمارستان ها به همه مراجعین خدمات رسانی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد کرد: دستور دادیم اگر در یک مرکز درمانی بیش از ۷۰ درصد تخت ها اشغال شد سریعا اطلاع رسانی شود تا نسبت به پیش بینی مراکز جدید اقدام شود.

کلانتری بیان کرد: باتوجه به رایزنی های انجام شده با دکتر روحانی رئیس جمهور سابق و پیگیری های انجام شده با دکتر رئیسی، رئیس جمهور در تلاش هستیم که به هر خانوار شهرستان زلزله زده دنا تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی بلاعوض پرداخت شود و این مورد مازاد بر کمک های موردی بنیاد مستضعفان، تسهیلات کمکی و غیره است.

در این نشست استاندار به نمایندگی از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نامه قدردانی و قرآن نفیسی را به پاس پیگیری ها و تلاش های نماینده ولی فقیه در استان برای حفظ امنیت و تلاش جهت توسعه همه جانبه استان در کنار دولتمردان در استان تقدیم آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار