امام جمعه کوار گفت: خطیب نماز جمعه کوار اضافه کرد: تجربه‌های گوناگون اثبات کرده که هیچ نهادی به‌اندازه مساجد به انقلاب خدمت نکرده است.
کد خبر: ۹۸۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 21 August 2021

تابناک فارس به نقل  از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نماز جمعه کوار تاکید کرد: مساجد در گام اول انقلاب اسلامی، پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند و رونق بی‌سابقه فضاهای دینی و اردوهای جهادی و بسیج سازندگی را ازجمله برکات مسجد در گام اول انقلاب برشمرده‌اند.

خطیب نماز جمعه کوار اضافه کرد: تجربه‌های گوناگون اثبات کرده که هیچ نهادی به‌اندازه مساجد به انقلاب خدمت نکرده است.

حجت الاسلام گشول مساجد را به عنوان نسخه علاج بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و معرفتی و اخلاقی سیاسی جامعه در بازگشت به‌مسجد دانست.

امام جمعه کوار با بیان اینکه اینکه توجه به مساجد هم اکنون از نظر شرایط زمانی و موقعیت حساس انقلاب و نظام اسلامی امری ضروری است، گفت: لازم است با افزایش و ارتقا سرمایه بی‌بدیل اجتماعی و اعتماد عمومی، توجه ویژه‌ای به‌مساجد گردد.

او با تاکید بر پویش «به‌مسجد باز می‌گردیم» اظهار کرد: این پویش باید با راهبرد دولت انقلابی باشد.

وی اضافه کرد: این چهار سال، سال‌های پایانی چشم‌انداز ۲۰ ساله است و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۵۰ سال آینده است که پیش‌نویس اولیه آن توسط رهبر انقلاب اسلامی به نظرخواهی نخبگانی گذاشته شده است.

حجت الاسلام گشول فرارسیدن زمان تدوین برنامه هفتم کشور را فرصت اساسی دیگری دانست که توسط دولت سیزدهم باید مورد توجه قرار گیرد.

او انتظار جامعه اسلامی و انقلابی و به ویژه، نخبگان مسجدی، از دولت ولایی و انقلابی را جانمایی درست و صحیح از نقش مسجد در تحقق اهداف انقلاب و نظام اسلامی دانست و یادآور شد: این مهم نیازمند اقدامی مؤثر برای تهیه یک نقشه راه ویژه و تقسیم کار عملی و تحقق پذیر برای مساجد است.

امام جمعه کوار در بخش دیگری از سخنان خود به ترویج سنت حسنه احسان و نیکوکاری تاکید و گفت: در رزمایش‌های کمک مؤمنانه و نهضت احسان عمومی باید بر طبق فرمایش رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی بر محور مساجد یک مدیریت اجتماعی و تعاون همگانی شکل بگیرد.

حجت الاسلام گشول متذکر شد: باید از نقش و اثرگذاری و جایگاه مساجد برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی دشمن استفاده کامل شود.

امام جمعه شهرستان کوار بر لزوم احیای مساجد تاکید کرد و گفت: باور کنیم که در مهار آسیب‌های اجتماعی، مساجد نقش بی بدیل و محوری دارند.

حجت الاسلام گشول ابراز کرد: باید همه مسئولان و مدیران جامعه به این باور برسند که مساجد با توجه به قدرت نرم‌شان، توانایی مهار آسیب‌های اجتماعی را دارند و این ظرفیت در تمام مساجد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار