۴۵ درصد آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی اصفهان تامین شده است.
کد خبر: ۹۸۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۲ 21 August 2021

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: تاکنون حدود ۸۲۰ لیتر بر ثانیه آب برای شهرک‌های صنعتی این استان تامین شده که این حجم آب معادل حدود ۴۵ درصد نیاز واقعی این بخش است.
محمد جواد بگی، نیاز آبی شهرک‌های صنعتی استان اصفهان را حدود ۹۸۰ لیتر بر ثانیه دانست و افزود: امسال ۱۴ تصفیه خانه دیگر به شهرک‌های صنعتی اضافه خواهد شد.
وی گفت: برای نخستین بار در کشور پساب شهری شهرضا به میزان ۶۰ لیتر در ثانیه با ۲۵ کیلومتر خط انتقال و سرمایه ۱۱۰ میلیارد تومان به شهرک صنعتی رازی، سپهرآباد و صنایع دستی منتقل شد و در حد آب آشامیدنی تصفیه شده در اختیار صنعتگران قرار گرفت که مشکل بحران آب آن‌ها را حل کرده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان افزود: خط انتقال ۸۷ کیلومتری نیز بین شهر اصفهان شهرک صنعتی مورچه‌خورت راه اندازی شده است که پساب اصفهان را به این شهرک منتقل می‌کند و در مجموع برای این طرح‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
بگی گفت: شبکه و مدول‌های تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نجف آباد ۲، جی، رنگسازان، فناوری، سگزی، منتظریه، بزرگ، دهق، کمشچه، تیران و کرون و راوند امسال به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: ۷۵ کیلومتر شبکه داخلی آب و ۱۵۵ کیلومتر خط انتقال آب به بیش از ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی برای تکمیل شبکه و بهره برداری از آب تامین شده است.
بگی افزود: این استان از نظر تعداد شهرک‌ها ونواحی صنعتی رتبه اول کشور را دارد و استان دوم حدود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی کمتر از استان اصفهان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار