ارشد نظامی ارتش در قم:
هفته دفاع مقدس به قشر خاصی محدود نمی شود و همه اقشار جامعه با روحیه ایثارگرانه در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند. در مراسم رژه 31 شهریورماه حمل کننده راکت نازعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۹۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 21 September 2015
به گزارش تابناک قم، سرهنگ مهران زرین‌زاده در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: اگر هدایت های مقتدرانه و شجاعانه امام خمینی (ره) در آن زمان نبود جمهوری اسلامی ایران این سرافرازی را که اکنون در عرصه جهانی به دست آورده است را کسب نمی کرد.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس به قشر خاصی محدود نمی شود و همه اقشار جامعه با روحیه ایثارگرانه در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و در دوران دفاع مقدس شاهد جانفشانی ها و ایثارگری های رزمندگان اسلام بودیم.

ارشد نظامی ارتش در قم در ادامه گفت: آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دستور کار خود قرار داده است.

وی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریورماه در اولین روز از هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این آمادگاه در مراسم رژه حمل کننده راکت نازعات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است که همراه با تجهیزات و دستاوردهای دیگر به شهروندان قمی معرفی می‌شود.

سرهنگ زرین‌زاده غبارروبی مزار شهیدان، دیدار با ایثارگران و خانواده شهدای ارتش، حضور در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه و برگزاری یادمان مشق عشق را ازدیگر برنامه های ارتش در این هفته برشمرد و گفت: دیدار با مراجع عظام تقلید و علما، اجرای برنامه های فرهنگی و ورزشی در سطح آمادگاه شهید فراشاهی با همکاری یگان عقیدتی و سیاسی، تجلیل از کارکنان وظیفه نمونه، برگزاری محفل انس با قرآن و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرباز هشت سال دفاع مقدس بخش های دیگری از فعالیت های ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم می باشد. 

وی افزود: غرفه فرهنگی آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی در نمایشگاه یاد یاران به منظور معرفی این شهید بزرگوار و تجلیل از خانواده شهیدان ارتش ایجاد و تجهیزات یگان پدافند هوایی حضرت معصومه(س) در غرفه دیگری به نمایش گذاشته می شود.

وی ادامه داد: آمادگاه شهید فراشاهی یگانی است که بخشی از مهمات و اسلحه‌های ارتش جمهوری اسلامی را نگهداری، تعمیر، نوسازی و میان رده‌های مختلف نظامی توزیع می‌کند که این آمادگاه با توجه به موقعیت جغرافیایی نقش مهمی در هشت سال دفاع مقدس بر عهده داشته است.

زرین زاده با بیان اینکه بخش های مختلفی از سپاه و ارتش در دوران سال دفاع مقدس تجهیزات خود را از آمادگاه سرلشکر شهید فراشاهی دریافت می کردند، گفت: سرلشکر شهید فراشاهی اولین افسر شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد که مسوولیت تیپ سقز در استان کردستان را بر عهده داشت و در تاریخ 31 مرداد 1358 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه پیکر شهید فراشاهی اکنون در گلزار شهدای شیخان به خاک سپرده شده است عنوان کرد: در سال 93 از این آمادگاه با نام منظریه یاد می‌شد اما با تدابیر مسئولان امر طی یک سال اخیر این آمادگاه با عنوان شهید فراشاهی معرفی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار