عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه با مدیریت فعلی نمی‌توان بهره‌برداری مناسبی از فرهنگسراهای همدان داشت، گفت: تعدادی از فرهنگسراهای همدان تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 23 September 2015
عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه با مدیریت فعلی نمی‌توان بهره‌برداری مناسبی از فرهنگسراهای همدان داشت، گفت: تعدادی از فرهنگسراهای همدان تعطیل شده است.

به گزارش تسنیم؛  علی رضایی در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از فرهنگسراهای شهرداری همدان معطل مانده و باید تشکل‌های غیردولتی برنامه‌های فرهنگی خود را در فرهنگسراها اجرا کنند.

وی با اشاره به اینکه برای نمونه یک میلیارد تومان برای فرهنگسرای "کلپا" هزینه شده ولی در حال حاضر استفاده‌ای از آن صورت نمی‌گیرد، گفت: برنامه‌های فرهنگسراها ناکافی بوده و اگر بخواهیم فعالیت‌ها در فرهنگسراها غنی‌سازی شود باید مدیریت آنها را به تشکل‌ها واگذار کرد تا در رشته‌های مختلف مورد فعالیت قرار گیرند.

رضایی با اعلام اینکه با مدیریت فعلی نمی‌توان بهره‌برداری مناسبی از فرهنگسراها داشت، تاکید کرد: همه سمن‌ها و تشکل‌های شهر همدان باید از فرهنگسراها استفاده کنند و این فرهنگسراها در اختیار مردم باشد.

عضو دیگر شورای شهر همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: فیلم "محمد رسول الله" در همدان فروش بالایی داشته که جا داشت در دو سینمای شهر همدان نمایش داده شود.

محمد تبریزی با تاکید بر اینکه باید به زمینه‌های مختلف هنر در شهر همدان توجه کرد، تصریح کرد: راه‌های مختلفی برای ارائه مطالب به جوانان وجود دارد که باید از آنها به درستی از آن استفاده کرده و زمینه انجام آن را برای تشکل‌ها فراهم کرد.

وی با اعلام اینکه باید با هنرمندان در عرصه‌های مختلف ارتباط گرفته و از ظرفیت آنها برای ارتقای فضای فرهنگی در همدان استفاده کنیم، بیان کرد: تشکل‌های غیردولتی زیرساخت فرهنگی شهر هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

رئیس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: قرار بود شهردار همدان برنامه‌های خود درباره بودجه را ارائه دهد ولی این اتفاق نیفتاده و انتظار می‌رود که شهردار همدان راهکارهای خود برای کاهش بدهی شهرداری ارائه دهد.

حسین قراباغی تصریح کرد: شهردار همدان یک مشاور امور مالیاتی به کار گیرد تا مجبور نباشد در سال چند میلیارد تومان مالیات اضافه پرداخت کند، متاسفانه در یک بررسی مشخص شد تا یکی از سازمان‌های شهرداری همدان ۲۰۰ میلیون تومان مالیات مازاد پرداخت کرده بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار