کارگردان فیلم مهر و بهمن با بیان اینکه نوجوانان مستعد در فیلمسازی از دوران مدرسه شناسایی شوند، گفت: سینمای کودک و نوجوان کشور نیازمند نگاه اصولی و بررسی از منظر جامعه شناسی و روانشناسی است.
کد خبر: ۹۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 23 September 2015
کارگردان فیلم مهر و بهمن با بیان اینکه نوجوانان مستعد در فیلمسازی از دوران مدرسه شناسایی شوند، گفت: سینمای کودک و نوجوان کشور نیازمند نگاه اصولی و بررسی از منظر جامعه شناسی و روانشناسی است.

به گزارش تسنیم؛پرنیا کاظمی پور  اظهار داشت: ضعفی که نه تنها در سینمای کودک و نوجوان بلکه در تمام بخشهای سینمای کشور محسوس است، نبود نظر روانشناسی و جامعه شناسی در فیلم‌های سینمایی است.

کاظمی پور بیان کرد: دیدگاه روانشناس و جامعه شناس بر روی فیلمنامه سبب می‌شود فیلم با تحقیق بر روی نقاط ضعف تربیتی و فرهنگی کودک و نوجوان تولید و اثر تربیتی و فرهنگی بسزایی را در بین مخاطبان داشته باشد.

وی افزود: کودکان و نوجوانان در جمله سازی‌ها و حتی در نقاشی‌های خود زاویه دید متفاوتی از بزرگترها دارند که این زاویه دید ناشی از دغدغه‌ها، علایق و تمایلات آنها دارد و استفاده از این نکات می‌تواند در تولید آثار با محتوا موثر باشد.

کارگردان فیلم مهر و بهمن گفت: در صورتی که نوجوانان مستعد در فیلمسازی از دوران مدرسه شناسایی و مورد آموزش قرار گیرند در آینده شاهد بروز آثار فاخر و تحولی در عرصه سینمایی کشور خواهیم بود.

کاظمی پور با بیان اینکه ضعف فیلمنامه نویسی نیز می تواند با آموزش صحیح برطرف شود، عنوان کرد: فیلمنامه نویسی نیز باید از دوران دبیرستان که رشته ها تخصصی می‌شود به مستعدان نویسندگی آموزش داده شود تا ضعف در این حوزه رفع شود.

وی افزود: در این فیلم دو بازیگر کودک و نوجوان به نام‌های آرینا میرزایی در نقش روژین و آریان یوسفی در نقش بهمن بازی و علی اشرف رضایی و دینا گفتاری نیز بازیگران بزرگسال این فیلم ۸۰ دقیقه‌ای است.

کاظمی پور درباره درونمایه این فیلم بیان کرد: در این فیلم یک پسر بچه ۹ ساله به نام بهمن که تلاش بسیاری دارد که به تنهایی مدرسه روستا را راه اندازی کند و در این بین مشکلات زیادی سرراهش قرار می گیرد و این کودک از سکانس ابتدا تا پایان فیلم در حال سعی و تلاش است و پیامی که این فیلم می تواند به مخاطبان کودک و نوجوانش القا کند آموزش و تلاش است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار