سخنگوی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: تماس با این مرکز در یک ماه اخیر و با بیشتر شدن شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در موج پنجم کرونا بالغ بر ۲۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۹۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ 02 September 2021

عباس عابدی افزود: در روزهای عادی بطور تقریبی سه هزار تماس با مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این استان برقرار می‌شد اما این رقم اکنون به افزون بر چهار هزار تماس رسیده است. 

وی ادامه داد: ۷۵ درصد از این تماس‌ها برای موارد غیر اورژانسی مانند پرسش‌های پزشکی و مباحث بهداشتی درباره ویروس کرونا، شماره گیری اشتباه یا مزاحمت است و تنها ۲۵ درصد به امدادخواهی فوری اختصاص دارد. 

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان اظهار داشت: شماره‌های ۳۱۱۳ و ۴۰۳۰ برای خدمت‌رسانی و پاسخگویی به پرسش‌های شهروندان درباره کروناست اما باز هم شماره‌های اورژانس برای این موضوع اشغال می‌شود. 

عابدی تصریح کرد: فشار کاری و روحی کارکنان مرکز اورژانس بویژه در بخش پاسخگویی به تماس در این مدت بیش از ۲ برابر شده است. 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه هم استانی‌ها تماس‌های غیر مرتبط بویژه در موضوع کرونا را با این مرکز برقرار نکنند وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان و دیگر بیماران بهبود می‌یابد و امدادخواهان با سرعت بیشتری به مراکز درمانی انتقال می‌یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار