معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شبکه پایش هوشمند منطقه حفاظت شده خانگرمز در شهرستان تویسرکان توسعه داده می‌شود.
کد خبر: ۹۹۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰ 03 September 2021
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: شبکه پایش هوشمند منطقه حفاظت شده خانگرمز در شهرستان تویسرکان توسعه داده می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، مهدی صفی خانی، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان افزود: یکی از راهکار‌های پیشگیری از صید و شکار غیرمجاز و تخریب و تصرف محیط زیست استفاده از ابزار‌های نوین و تجهیز مناطق تحت مدیریت محیط زیست به دوربین‌های نظارتی است.

او تأکید کرد: بنابراین تجهیز مناطق حفاظت شده استان به دوربین‌های هوشمند از سال گذشته آغاز و در گام نخست چند دستگاه دوربین در منطقه حفاظت شده تویسرکان نصب و راه اندازی شد که امسال نیز چند دستگاه دوربین جدید خریداری می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: با بهره گیری از این ابزار هوشمند می‌توان بیش از ۷۰ نقطه کور در منطقه حفاظت شده خانگرمز را رصد کنیم، به ویژه عصر و شب هنگام و زمان طلوع آفتاب که دسترسی به این مناطق دشوار است این محدوده‌ها را می‌توان از طریق دوربین پایش و کنترل کرد.

صفی خانی تأکید کرد: نصب و راه اندازی دوربین حفاظتی در مناطق حفاظت شده با توجه به کوهستانی بودن این مناطق و دشواری ارسال و جابجایی سیگنال، بسیار سخت و زمان بر است همچنین محدودیت اعتباری و گرانی این تجهیزات روند مجهز کردن مناطق حفاظت شده به دوربین حفاظتی را کُند کرده است.

او گفت: به طور حتم مجهز شدن مناطق تحت مدیریت محیط زیست به تجهیزات پایش تصویری نقش بازدارنده و کنترلی در جلوگیری از وقوع تخلف، شناسایی شکارچیان متخلف، پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و اطلاع زودهنگام از بروز حریق و تلاش برای مهار آن دارد.

صفی خانی افزود: مانیتورینگ شبکه پایش هوشمند در پاسگاه محیط بانی منطقه خانگرمز و اداره محیط زیست شهرستان تویسرکان قرار دارد، با این وجود درصدد ایجاد مانیتورینگ در اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان نیز هستیم.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار