ورزش استان قم ضمن کسب دومین مدال طلای تاریخ بازی‌های پارالمپیک صاحب دومین ورزشکار طلایی شرکت کننده در این رویداد بزرگ جهانی شد.
کد خبر: ۹۹۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ 07 September 2021

به گزارش تابناک قم، نخستین‌بار سال ۲۰۱۶ بود که حسین گلستانی در ترکیب تیم ملی والیبال نشسته ایران راهی بازی‌های پارالمپیک در شهر ریودوژانیرو برزیل شد و همراه با این تیم پرافتخار به مقام قهرمانی و نشان طلای مسابقات دست یافت، اما در این دوره علاوه بر گلستانی یک ورزشکار دیگر به نام سیدحسین حسینی‌ نیز در تیم ملی ایران عضویت داشت.

در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ توکیو حسین گلستانی و سیدحسین حسینی به نمایندگی از والیبالیست‌های معلول و پرتوان استان قم عضو تیم اعزامی کشورمان به ژاپن شدند و همان‌گونه که انتظار می‌رفت، تیم ملی ایران با اقتدار تک تک حریفان خود را از پیش رو برداشت و به مقام قهرمانی این رویداد بزرگ دست یافت.

تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان بعد از نتایج درخشان در دیدارهای مقدماتی و حذفی، فینال بازی‌های این دوره را برابر تیم ملی روسیه برگزار کرد و با نتیجه سه بر یک برابر حریف مدعی خود به پیروزی رسید تا برای هفتمین بار مدال طلای بازی‌های پارالمپیک را با ایستادن روی سکوی نخست مسابقات به دست بیاورند.

بدین‌ترتیب ورزش قم در بخش جانبازان و معلولین از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو برزیل و ۲۰۲۱ توکیو ژاپن دو مدال طلا از رشته والیبال نشسته در کارنامه دارد و ورزشکاران طلایی استان قم در تاریخ برگزاری بازی‌های پارالمپیک حسین گلستانی و سیدحسین حسینی هستند، با این تفاوت که گلستانی یک طلا بیشتر دارد.

این در حالی است که در دو دوره اخیر بازی‌های پارالمپیک از رشته بسکتبال با ویلچر نیز ملی‌پوشان استان قم در این رویداد مهم حضور داشته‌اند، در سال ۲۰۱۶ محمد محمدنژاد و در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۱ محمد محمدنژاد به همراه رضا عیوضی عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران بودند که تیم ایران در توکیو به مقام نهم دست یافت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار