با نزدیک شدن به اول مهر و آغاز سال تحصیلی جدید طرح مشق احسان با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند از هفته گذشته در قم آغاز شده و تا پس فردا ادامه دارد.
کد خبر: ۹۹۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 07 September 2021

به گزارش تابناک قم، طرح مشق احسان از سوی بنیاد احسان ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با همکاری گروههای جهادی برگزار می شود.

در اجرای این طرح 23ایستگاه جمع آوری کمکهای نقدی و غیر نقدی مردم نوعدوست قم  با مشارکت گروههای جهادی در مناطق مختلف ایجاد شده است .

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در قم از اختصاص 5 هزار  بسته تحصیلی  در مرحله نخست این طرح  با هزینه یک میلیارد تومان  از منابع ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت:  این بسته ها شامل کیف و کفش  و نوشت افزار ایرانی است  که ارزش هزینه  بین 195 تا 210 هزار  تومان است  که از طریق  گروههای جهادی  موسسات  خیریه  و انجمن اولیا و مربیان  آموزش و پروش  در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار میگیرد.

محسن امیدیان افزود : معادل مبلغ جمع آوری شده کمکهای مردمی ،از محل  منابع ستاد در اختیار  گروههای جهادی قرا میگیرد  و مبلغ  کمک های مردمی نیز در راستای عدالت آموزشی  برای تهیه ای  لوازم التحریر،  البسه ، کمکهای معیشتی و تامین امکان مالی  شرکت در کلاسهای تقویتی  دانش آموزان نیازمند هزینه می شود.

اداره کل آموزش و پروش استان قم نیز در طرح مشق احسان مشارکت دارد .
آقای شهسواری رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش قم میگوید: با همکاری مدیران آموزشگاهها و  مدارس  12 هزار  و 500دانش آموز  کم توان مالی  شناسایی شده اند که بسته های کمک تحصیلی دریافت میکنند.

از ویژگیهای طرح مشق احسان درمقایسه با سالهای قبل مشارکت 60 گروه جهادی برای جمع آوری کمک های مردمی و توزیع بین دانش آموزان نیازمند است .

قرار است بسته های کمک تحصیلی  دوشنبه هفته آینده 22 شهریور  با همکاری گروههای جهادی  وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام  بین دانش آموزان  بی بضاعت  و کم توان مالی  توزیع شود  تا مهر مهربانی  در مدارس رونق بگیرد  و دانش آموران  بدون دغدغه سال تحصیلی جدید خود را آغاز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار