معاون حمل و نقل شهردار تبریز در جلسه توجیهی مدیران عامل سرویس های مدارس، هدف شهرداری را ، تامین حمل و نقل عمومی ایمن و انسان محور دانست.
کد خبر: ۹۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 22 September 2015

به گزارش  تابناک تبریز، یعقوب وحیدکیا، با اشاره به اقدامات شهرداری در زمینه برطرف کردن مشکلات ترافیکی شهر، گفت: حل معضل ترافیک شهر و تامین تردد ایمن برای شهروندان، موجب سلامت جسمی و روانی آنان می شود.

وی همچنین به بحث سرویس مدارس پرداخت و تاکید کرد: بحث ایمنی و تعیین صلاحیت در سرویس مدارس، مسوولیتی است که به عنوان بخشی از حمل و نقل درون شهری، بر عهده شهرداری می باشد.

معاون حمل و نقل شهردار افزود: همکاری و مشارکت بین بخش های مختلف شهرداری و اداره کل آموزش و پرورش، در دوره مدیریت جدید این اداره به خوبی صورت می گیرد و امیدواریم در سایه این تعامل و همکاری، نتایج مثبتی عاید جامعه شهری و بخصوص دانش آموزان و اولیای آنان شود.

وحیدکیا در ادامه، تصریح کرد: از بعد قانونی، برای ارزیابی و انتخاب سرویس و رانندگان اصلح، ضمانت اجرایی وجود دارد؛ چرا که نتیجه این امور، تامین امنیت به عنوان اصلی ترین دغدغه است.

وی خاطرنشان کرد: معاونت حمل و نقل با تامین خودروهای مورد نیاز، توانسته تعداد وسیله های نقلیه این حوزه را به میزان لازم برساند. با این حال آماده ایم تا از ظرفیت بخش خصوصی نیز، در این زمینه استفاده کنیم.

معاون حمل و نقل شهردار با اشاره به نیاز به‌نوسازی ناوگان تاکسی رانی برای انجام خدمات سرویس هم گفت: شهرداری تبریزآماده است تا با ارائه تسهیلات و تامین مجوزها و امکانات لازم، در نوسازی ناوگان کمک کند.

وحیدکیا در بخش دیگری از سخنان خود، تهیه برچسب ویژه سرویس ها را از دیگر اقدامات این معاونت در تامین امنیت و سلامت دانش آموزان دانست و اضافه کرد: برچسب های تهیه شده، به شرکت های واجد شرایط تحویل داده می شود تا از طریق آنان به رانندگان واگذار گردد.

وحیدکیا بار دیگر بر موضوع انتخاب سرویس و راننده اصلح تاکید کرد و گفت: آنچه که برای ما اهمیت دارد، این است که با خیال راحت، فرزندانمان را به دست آنان بسپاریم.

وی،در تشریح تسهیلات ارائه شده به رانندگان سرویسها، افزود: تخفیف صد در صدی عوارض برای سرویس های مدارس، از جمله تسهیلاتی است که برای رانندگان این وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

معاون حمل و نقل شهردار تبریز در پایان، نظارت و کنترل را یکی دیگر از عوامل ارتقای کیفیت خدمات سرویس ها دانست و اظهار امیدواری کرد که اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با جدیت پیگیر استفاده از خودروهای مجاز برای سرویس باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار