مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از نصب پلاک ویژه بر در ورودی منزل پیرغلامان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲ 07 September 2021
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از نصب پلاک ویژه بر در ورودی منزل پیرغلامان خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اهمیت احیای روضه‌های خانگی گفت: با نصب پلاک‌های مخصوص بر ورودی منازل پیرغلامان حسینی، اطلاع رسانی دقیقی از متبرک بودن این خانه به روضه سیدالشهدا (ع) انجام می‌شود.

او در آئین رونمایی از صندوقچه روضه‌های خانگی که با حضور جمعی از مسوولان، پیرغلامان و مداحان استان همدان برگزار شد، با بیان اینکه در بستر روضه‌های خانگی اتصال مردم به اهل بیت (ع) وسعت پیدا کند، افزود: نصب پلاک بر سر در منازل پیرغلامان می‌تواند گامی موثر برای توسعه روضه‌های خانگی باشد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه امروزه به علت شهرنشینی توجه به روضه‌های خانگی کمتر شده، اظهار داشت: در ایام همه گیری کرونا، بستر روضه‌های سیدالشهدا (ع) مردمی‌تر شد و این مراسم عزاداری در بوستان‌ها و فضا‌های عمومی برگزار و موجب شد تا توده‌های مردم با اهل بیت (ع) انس بیشتری بگیرند.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: یکی از تکالیف در مسیر بسترسازی برای ظهور امام عصر (عج) آشنا کردن جامعه با فلسفه قیام عاشورا و امام حسین (ع) است چراکه امان زمان (عج) با پرچم یالثارات الحسین (ع) وارد میدان می‌شود.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، هر چه توده‌های مردم با امام حسین (ع) بیشتر آشنا شوند، یک گام عملی در مسیر ظهور امام زمان (عج) برداشته شده است.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان، ادامه داد: برپایی هشت هزار روضه در منازل این شهیدان نیز می‌تواند به عنوان یک برنامه جنبی در جریان برگزاری این کنگره مورد توجهه قرار گیرد.

 در این مراسم صندوقچه‌های روضه‌های خانگی به تعدادی از مسوولین هیات‌های مذهبی شهر همدان اهدا شد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار