سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت 70 دانشجوی دانشگاه‌ شیراز خبر داد.اما از طرف دیگر یک منبع در دانشگاه شیراز که نخواست نامش اشاره شود سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:نکته جالب توجه این است که شمار زیادی از دانشجویانی که مبتلا به این بیماری شده اند از غذاخوری دانشگاه استفاده نکرده اند.
کد خبر: ۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵ 03 March 2015

سخنگوی اورژانس کشور از مسمومیت 70 دانشجوی دانشگاه‌ شیراز خبر داد.

مجتبی خالقی در این باره گفت: شب گذشته خبر مسمومیت دانشجویان در یک مجتمع خوابگاهی به اورژانس اطلاع داده شد و به دنبال آن عوامل اورژانس در محل حادثه که خوابگاه‌های دانشجویی یکی از دانشگاه‌های شیراز بود اعزام شدند.

وی با اشاره به انجام اقدامات درمانی از سوی عوامل اورژانس اظهار کرد: پس از حضور عوامل اورژانس مشخص شد که 70 تن از دانشجویان این دانشگاه پس از صرف شام دچار مسمومیت شدند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی عوامل اورژانس، اکثر آنها در محل به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند و تنها دو نفر برای انجام اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان علی‌اصغر شیراز منتقل شدند.

خالدی با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس مقابل این مجتمع خوابگاهی به حالت آماده‌باش قرار داشت، خاطرنشان کرد: یک گروه از عوامل اورژانس نیز توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به دانشجویان و مسئولان این خوابگاه ارائه کردند.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، نتایج اولیه نشان می‌دهد که وجود مسمومیت در وعده شام دانشجویان علت این اتفاق بوده است.

وقوع این حادثه برای دانشجویان پردیس ارم در حالی از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز تایید شد که سال گذشته نیز تعدادی از دانشجویان دانشگاه شیراز بر اثر مصرف غذای سلف‌سرویس پردیس ارم دچار مسمومیت شدند.

اما از طرف دیگر یک منبع در دانشگاه شیراز که نخواست نامش اشاره شود سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کوفتگی، بدن درد، بی حالی، دل درد و در برخی موارد تب و لرز از نشانه های بیماری این گروه از دانشجویان است که از شب یکشنبه تا شب دوشنبه نمودار شد.

این منبع مطلع گفت: برخی از دانشجویان به صورت سرپایی معالجه شدند و برخی همچنان بستری هستند و با دریافت دارو، بزودی از بیمارستان ترخیص می شوند.

وی اظهار کرد: نکته جالب توجه این است که شمار زیادی از دانشجویانی که مبتلا به این بیماری شده اند از غذاخوری دانشگاه استفاده نکرده اند.

این مقام دانشگاه شیراز گفت: معاونت دانشجویی این دانشگاه با بسیج پرسنل و امکانات درمانی دانشگاه موضوع را به مسوولان بهداشت و درمان شهر به ویژه اورژانس شیراز اطلاع داد که حضور بموقع و کامل کادر پزشکی و آمبولانس های اورژانس را در پی داشت.

وی افزود: نیروهای امدادی خدمات لازم مانند معالجه سرپایی، سرم درمانی و اعزام به بیمارستان را به این گروه از دانشجویان بیمار انجام دادند.

بالاخره دانشجویان مسموم شده اند یا نه؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار