معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری نیمه دوم سال جاری در این استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 23 September 2015
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری نیمه دوم سال جاری در این استان برگزار می شود.
حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری استان در این همایش در بخش های گردشگری، نفت و گاز، صنعت و منابع آب به سرمایه گذاران معرفی می شود.
وی ادامه داد: جذب فاینانس و جلب سرمایه گذاران خارجی در شرایط اقتصادی پسا تحریم از اهداف اصلی برگزاری این همایش است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: بیشتر سفرای کشورهای اروپایی و آسیایی برای شرکت در این همایش دعوت خواهند شد.
عسگری افزود: این همایش با مشارکت و حضور فعالان بخش خصوصی ایلام و دیگر کشورهای شرکت کننده برگزار می شود و فرصت مناسبی برای بهره برداری بخش خصوصی استان است.
وی ادامه داد: دو طرف می توانند در این همایش موارد مورد نظر خود برای مشارکت در سرمایه گذاری و تامین مالی را گزینش کرده و نسبت به اخذ قرارداد اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: نقش و تکلیف دولت ایجاد زمینه برای فعالیت بخش خصوصی است و اتاق بازرگانی، خانه صنعت و واحدها و فعالان بخش خصوصی بیشترین بهره را از این همایش می برند.
عسگری افزود: تاکنون چندین جلسه هماهنگی با بخش خصوصی به منظور بهره مندی هرچه بیشتر استان از این فرصت و جلب سرمایه گذاری خارجی برگزار شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: میزان بهره مندی استان از این همایش بستگی به فعالیت بخش خصوصی دارد و در این زمینه فعالان بخش خصوصی باید برنامه های دقیق و منسجمی داشته باشند.
عسگری افزود: به منظور تهیه خوراک همایش و آماده سازی استان برای استقبال مناسب از سرمایه گذاران خارجی و داخلی، وب سایت معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان ایلام به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: این وب سایت شامل سیمای کلی استان ایلام، معرفی پتانسیل ها و ظرفیت ها به تفکیک هر شهرستان و بخش، فهرست حوزه ها و لیست طرح های قابل سرمایه گذاری در بخش های صنایع گازی، معدن، کشاورزی، صنعت، گردشگری و انرژی، معادن می باشد
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار