استاندار اصفهان گفت: با کار کارشناسی و تلاش بسیار، ظرف ۳ تا ۵ سال آینده موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان محقق می شود.
کد خبر: ۹۹۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 25 September 2021

استاندار اصفهان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه مهم‌ترین و بزرگترین چالش استان اصفهان بحران آب است، ابراز داشت: باید توجه داشت که اقدام جدی و همراهی جدی در این زمینه انجام نشده است و چنانچه توجه بیشتری شود می‌توان این بحران را حل کرد.

عباس رضایی مصرف بهینه آب در همه بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب را اولویت فعالیت همه نهادهای استان اصفهان دانست، افزود: اقدامات صورت گرفته در زمینه کشت گلخانه‌ای، کاهش مصرف آب در صنایع و آب شرب مثنوی هفتاد منی است که برای ارائه گزارش آن زمان زیادی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ورود بیشتر آب به استان از دیگر استراتژی‌های در دستور کار استانداری بوده است، ادامه داد: اصل سوم اصل احترام و تعامل با استان‌های همجوار بوده است تا با این اقدام بازی و تعامل برد بردی را داشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به پیگیری پروژه گلاب دو ابراز داشت: مدعی هستم اگر به این پروژه ورود نمی‌کردیم تا ۱۵ سال آینده نیز با دست فرمان قبلی آغاز نمی‌شد؛ سامانه دوم پروژه پدافند غیرعاملی برای استان اصفهان بوده و نقش حیاتی دارد.

وی افزود: امروز در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در سامانه اول آبرسانی استان اصفهان حداقل تا پنج سال آینده مشکلی در زمینه آب شرب نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان برای آبرسانی به صنایع و کاهش برداشت آب توسط این بخش از زاینده رود در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: برای اجرای این پروژه از بین ۹ گزینه مسیر ۹۱۰ کیلومتری برای انتقال اب در دستور کار قرار گرفت، عملیات اجرایی آن آغاز شده است و محل انتقال مشخص شده و منتظر آب شیرین کن هستیم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه سد و تونل کوهرنگ سه نیز گفت: این پروژه بیش از ۲۰ سال که روند اجرایی را آغاز کرده است، آبان ۹۸ به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شدم و در آن زمان سد کوهرنگ ۲۱ درصد رشد داشت و امروز این پروژه به ۴۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و به دلیل مشکل فنی حدود هشت ماه است که منتظر تعیین تکلیف این پروژه از سوی مشاور هستیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تونل سوم کوهرنگ نیز در دست بهره برداری کامل است، افزود: در صورت رفع مشکل سد تا دی ماه امسال ۷۰ میلیون لیتر آب به اصفهان منتقل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار